וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מיקרוסיסטמס מאכזבת: שווי השוק של החברה נחתך ב-3 מיליארד דולר לאחר שעברה להפסד

נמרוד הלפרן

2.5.2008 / 17:23

יצרנית השרתים תפטר עד 2,500 עובדים



מניית סאן מיקרוסיסטמס (סימול JAVA) נופלת ב-20% במסחר בוול סטריט, וחותכת בתוך כך את שווי השוק של החברה ב-3 מיליארד דולר לפחות מ-12 מיליארד דולר. זאת לאחר שיצרנית השרתים והתוכנה האמריקאית דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על מעבר להפסד רבעוני, והודיעה על כוונתה לפטר עד 2,500 עובדים. החברה גם רשמה ירידה במכירותיה ברבעון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, בעקבות חולשה במכירותיה בארה"ב.



סאן רשמה ברבעון הרבעון של השנה הפסד של 34 מיליון דולר או 4 סנט למניה לעומת רווח של 67 מיליון דולר או 7 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות הקשורות לרכישת חברת תוכנות הקוד הפתוח MySQL, סיימה החברה את הרבעון באיזון במונחי רווח למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 18 סנט למניה.



בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 3.27 מיליארד דולר, ירידה של כ-10 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל ופחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 3.38 מיליארד דולר.



מנכ"ל סאן, ג'ונתן שוורץ, הביע אכזבה מתוצאותיה הרבעונית של החברה, וציין כי חולשת כלכלת ארה"ב מציבה אתגרים משמעותיים בפני סאן.



סאן סיפקה גם תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. סמנכ"ל הכספים של החברה, מייק ליהמן, העריך כי מכירות סאן ברבעון הנוכחי יהיו כמעט ללא שינוי לעומת הכנסות של 3.84 מיליארד דולר שעליהן דיווחה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום ברבעון הנוכחי רווח של 38 סנט למניה על מכירות של 3.96 מיליארד דולר.



ליהמן אמר עוד כי סאן מתכננת כעת לנקוט בצעדים נוספים לצמצום הוצאותיה, בהם פיטורים של 2,500-1,500 עובדים - מהלך אשר יחייב את החברה לרשום הוצאה חד פעמית של 220-130 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully