וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: דו"ח התעסוקה בארה"ב הזניק את הבורסות לשיא של חודשיים; לונדון עלתה ב-2.1%

נמרוד הלפרן

2.5.2008 / 20:24

השלימו זינוק של 13% בתוך כשבועיים



בורסות אירופה, אשר במרביתן לא התקיים מסחר אתמול לרגל 1 במאי, זינקו היום לשיא של חודשיים בעקבות נתוני שוק התעסוקה החזקים מהצפוי שפורסמו בארה"ב, שהיא שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה. מגזר הפיננסים הוביל את העליות לאחר שהבנק הפדרלי הודיע על הרחבת מאמציו להגביר את הנזילות בשווקים. מגמה חיובית נרשמה גם במגזרי התעופה והרכב על רקע ירידה מחירי הנפט השבוע. במגזר הטכנולוגיה בלטו לטובה מניות השבבים.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2.1%; בורסת פרנקפורט, אשר השלימה בחודש אפריל זינוק של 6.3%, העלייה החודשית החדה ביותר זה קרוב כשנה, הוסיפה היום 1.4%; בורסת פאריס, אשר עלתה בחודש שעבר ב-6.1%, הזינוק החודשי החד ביותר שלה מאז אוקטובר 2003, עלתה היום ב-1.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר רשם באפריל עלייה של 5.6%, הזינוק החודשי החד ביותר מאז סתיו 2003, הוסיף היום 1.8%, והוא נמצא כעת ברמתו הגבוהה ביותר מאז 27 בפברואר. בסיכום שבועי, עלה המדד ב-2.2%, והשלים זינוק של 13% בתוך כשבועיים. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-9.7% מרמתו בתחילת השנה.



משרד העבודה האמריקאי מסר מוקדם יותר היום כי שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש אפריל פחות משרות מהצפוי, וכי שיעור האבטלה ירד במפתיע. שוק התעסוקה בארה"ב איבד 20 אלף משרות בחודש שעבר - הרבה פחות מתחזיות הכלכלנים לירידה של 75 אלף משרות. עם זאת, היה זה החודש הרביעי ברציפות בו נרשמה ירידה במספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי. שיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע לרמה של 5% לעומת 5.1% בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה בשיעור האבטלה לרמה של 5.2%.



זמן קצר לפני פרסום דו"ח התעסוקה, הודיעו הבנק הפדרלי בארה"ב, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) והבנק המרכזי של שווייץ על צעדים נוספים להגברת הנזילות בשווקים, בהם גם הגדלת של מכרז ההלוואות הדו-חודשי למגזר הבנקאי שעורך הבנק הפדרלי ב-50% ל-75 מיליארד דולר.



רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, עלה ב-5.6% בעקבות דיווח של העיתון הבריטי "טלגרף" כי חברת ההשקעה הפרטית טקסס פסיפיק עשויה להגיש הצעה לרכישת חטיבת הביטוח של הבנק.

עוד בלטו במגזר הבנקאות: UBS השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים, עלה ב-5.1%; BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, עלה ב-3%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, הוסיף 1.8%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזרי התעופה והרכב לאחר שמחיר הנפט הגולמי ירד ביותר מ-6 דולרים משיא של 119.93 דולר לחבית שרשם בתחילת השבוע. אייר פראנס KLM, חברת התעופה הגדולה באירופה, עלתה ב-4.6%; ריינאייר הבריטית, חברת הטיסות המוזלות הגדולה באירופה, עלתה ב-5.7%; יצרנית המכוניות הצרפתית רנו עלתה ב-6.2%; BMW הגרמנית, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, הוסיפה 3.9%.



מניות השבבים הוביל את העליות במגזר הטכנולוגיה. ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-4.3%; אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה ביבשת, הוסיפה 5%; ASML, יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-4.5%.



עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה מניית אריקסון השוודית, אשר ירדה ב-3.1% במסחר בבורסת שטוקהולם. זאת לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריך כי העובדה שנתח גדול מהצמיחה בשולי הרווח של יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם קשור לזכויות קניין רוחני, עלולה לפגוע בשיפור בשולי הרווח של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully