וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים בין יאהו למיקרוסופט

נמרוד הלפרו

3.5.2008 / 10:55

מספר אנליסטים העריכו כי ענקית התוכנה אותתה על נכונותה לשפר את הצעת הרכש. דיווחים כי יאהו קרובה להסכם עם מתחרתה הגדולה גוגל

מניית יאהו זינקה אמש ב-6.9% בוול סטריט בעקבות דיווח של אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", לפיו חלה התקדמות במגעים בין חברת האינטרנט לבין ענקית התוכנה מיקרוסופט בניסיון של הרגע האחרון להגיע להסכם מיזוג בין החברות. עם זאת, ציין העיתון כי השיחות על העסקה עלולות לקרוס, כפי שכבר קרה מספר פעמים קודם לכן. המגעים מתנהלים על רקע הערכות סותרות לגבי כוונותיה של מיקרוסופט ביחס ליאהו. בתחילת חודש פברואר היכתה מיקרוסופט את עולם הטכנולוגיה בתדהמה כאשר הגישה הצעת רכש בסך יותר מ-40 מיליארד דולר עבור יאהו, אשר דחתה את ההצעה בטענה כי היא נמוכה מדי. בסוף השבוע האחרון חלף המועד האחרון שהציב מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, ליאהו להיענות להצעת הרכש, ובכך נפתחה הדרך לניסיון השתלטות עוינת על יאהו מצד מיקרוסופט או זניחתה של הצעת הרכש כליל.

מספר אנליסטים העריכו כי ענקית התוכנה אותתה על נכונותה לשפר את הצעת הרכש, אולם דיווחים אחרים העריכו כי מיקרוסופט תעדיף להגיש הצעת רכש עוינת ליאהו. מוקדם יותר, דיווח ה"ג'ורנל" כי מיקרוסופט נוטה כעת להעדיף הגשת הצעת רכש עוינת, וכי החברה צפויה להודיע על החלטתה בעניין. עוד דיווח ה"ג'ורנל" כי יאהו קרובה להסכם עם מתחרתה הגדולה גוגל, במסגרתו תעביר יאהו את מרבית פעילות מנועי החיפוש המקוונים לידי גוגל בתמורה לנתח מההכנסות.

מנכ"ל מיקרוסופט, באלמר, אמר אתמול בנאום בפני עובדי החברה כי ענקית התוכנה טרם החליטה על המהלך הבא שלה, אולם לא פסל אפשרות למשא ומתן על שיפור הצעת הרכש ליאהו. הצעת הרכש של מיקרוסופט, לפי מחיר של 31 דולר במזומן ובמניות עבור כל מניית יאהו, שיקפה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אולם מאז ירד שווייה לכ-42 מיליארד דולר בעקבות ירידה במחיר מניית מיקרוסופט. הג'ורנל דיווח כי מיקרוסופט עשויה להסכים לשפר את הצעתה ליאהו למחיר של עד 33 דולר למניה.

למרות דחיית הצעת הרכש, טענה יאהו כי אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה עם מיקרוסופט, במידה שהאחרונה תשפר את הצעתה. מיקרוסופט, מצדה, עמדה בסירובה לשפר את הצעת הרכש והדגישה מספר פעמים כי למרות שהיא רואה במיזוג עם יאהו דרך פעולה טובה להתמודד מול ענקית האינטרנט גוגל, היא אינה מוכנה לשלם כל מחיר עבור יאהו. מיזוג בין יאהו למיקרוסופט ישלב את הספקיות מספר 1 ו-2 של דואר אלקטרוני מבוסס אינטרנט, שירותי מסרים מיידיים ופורטלים - שערי הכניסה לאינטרנט - ועל כן גרר ביקורת מצד ענקית האינטרנט גוגל. גוגל האשימה את מיקרוסופט בניסיון להרחיב את מונופול התוכנה שלה אל תחום האינטרנט. דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר בגוגל וסמנכ"ל המשפטים שלה, כתב בבלוג שלו כי הצירוף של מיקרוסופט ויאהו עלול לחתור תחת התחרות באינטרנט, וקרא לרגולטורים למנוע את המיזוג. הוא טען כי כוחה של מיקרוסופט נובע ממונופול בן עשורים שיש לה עם מערכת ההפעלה חלונות, והדפדפן אקספלורר.

סרגיי ברין, אשר ייסד את גוגל ביחד עם לארי פייג', הגדיר כ"מדאיגה" את הצעת הרכש של מיקרוסופט עבור יאהו, והזהיר כי מיזוג שתי החברות עלול לפגוע בהתפתחות הטכנולוגית של האינטרנט. בתגובה, טענו בכירי מיקרוסופט כי גוגל ולא מיקרוסופט היא החברה שרשויות ההגבלים העסקיים צריכים למנוע ממנה לרכוש את יאהו בשל שליטתה של גוגל בתחום החיפוש. הם הציגו נתונים שלפיהם גוגל שולטת ב-75% מכלל הכנסות החיפוש בעולם, בעוד שיאהו ומיקרוסופט מחזיקות ביחד ב-20% מהכנסות החיפוש באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully