וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באפט לא יצא נקי: צניחה של 64% ברווחי חברת האחזקות ברקשייר התאוויי - בגין חשיפה לשוק הנגזרים

רויטרס

3.5.2008 / 17:13

הרווח הנקי של החברה: 940 מיליון דולר; עלייה של 8% ברווח לפני מס בחטיבת הייצור מיוחסת בין השאר לישקר

הרווח הנקי של ברקשייר התאוויי ירד ל-940 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.6 מיליארד דולר שנרשם ברבעון הראשון בשנה שעברה. הרווח התפעולי של ברקשייר התאוויי ירד ב-13%, ל-1.93 מיליארד דולר, על רקע צניחה של כשני שליש ברווחים מחיתום ביטוח. בנוסף, ברקשייר צופה האטה ברווחיה מתחום חיתום הביטוח ב-2008, בגין ירידות מחירים בשוק התחרותי, ובגין תחזית לעלייה בתביעות הביטוח בגין פגעי טבע.



לברקשייר התאוויי למעלה מ-70 חטיבות תפעוליות, ומגוון השקעות מנייתיות. תחום הביטוח לרוב אחראי לכמחצית מפעילותה. הרווח הנקי מחיתום ביטוח ירד מ-601 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007, ל-181 מיליון דולר ברבעון הראשון האחרון.



חטיבת הביטוח של ברקשייר התאוויי כוללת מספר יחידות: חברת ביטוח הרכב גייקו, חברת ביטוח המשנה ג'נרל רה, חברת ביטוח המשנה ברקשייר התאוויי רה-אינשורנס גרופ וברקשייר התאוויי פריימרי גרופ. עיקר הירידות בתחום החיתום נרשמו בגייקו ובברקשייר התאוויי רה-אינשורנס.



חטיבת הייצור, הכוללת את ישקר הישראלית, שנרכשה מידי משפחת ורטהיימר, רשמה עלייה של 8% ברווחיה לפני מס, ל-480 מיליון דולר. ברקשייר ייחסה את העלייה בעיקר לגידול ברווחי ישקר ולרווחים מחברות שנרכשו בשנה האחרונה, ולא נכללו בדו"חות הרבעון הראשון של 2007.



נראה שההפסדים בתחום הנגזרים נובעים מחשיפתה של ברקשייר לחוזים המהמרים נגד שמיטות חובות בתחום אג"ח הזבל, ועל עלייה בשוקי המניות. בפברואר חשף באפט כי ברקשייר סיימה את 2007 עם חשיפה של 40 מיליארד דולר ל-94 חוזים שכאלה.



ברקשייר בישרה כי רשמה הפסד לא ממומש - "על הנייר" - בסך 1.2 מיליארד דולר על אופציות "פוט" על מדד S&P 500 ו-3 מדדי מניות זרים.



עוד דיווחה ברקשייר על הפסד לא ממומש בסך 490 מיליון דולר על חוזים הדורשים תשלום על שמיטת חובות על אג"ח בעלות תשואות גבוהות בתקופה שעד 2013. חוזים אחרים צימצמו את ההפסדים בתחום הנגזרים ל-1.6 מיליארד דולר. לדברי ברקשייר, תקנות חשבונאיות מחייבות את החברה לדווח גם על הפסדים ועל רווחים לא-ממומשים.



החשיפה של ברקשייר התאוויי עשויה להידמות משונה במבט ראשון, בהתחשב במכתבו של באפט לבעלי המניות ב-2003, בו כינה את הנגזרים "כלי נשק פיננסיים להשמדה המונית, הטומנים בחובם סכנות רדומות שעשויות להיות קטלניות".



עם זאת, במכתבו למשקיעים השנה, ציין באפט כי ברקשייר כבר קיבלה תשלום על הנגזרים שבבעלותה, וכך זכתה בהגדלת המזומנים שלה. באפט הוסיף כי על בעלי המניות להיות מוכנים לרווחים ולהפסדים שעשויים בקלות להגיע ליותר ממיליארד דולר ברבעון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully