וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל אדם יש מחיר: בונוס בסך כ-40 מיליון דולר פיתה את כוכב גולדמן סאקס לשעבר לנחות במריל לינץ'

סוכנויות הידיעות

3.5.2008 / 19:08

שכר בסדר גודל כזה משתווה לשכר מנכ"ל בוול סטריט

המאבק על כשרונות בעולם ההשקעות מתבטא היטב במשכורות ובבונוסים של כוכבי ההשקעות בוול סטריט - אפילו בעתות משבר, בהן רושמים בנקי ההשקעות מחיקות ערך עצומות.



עם זאת, ההסכם של מונטאג נדיר אפילו בזירה זו. מונטאג, לשעבר אחד מכוכבי - הוא עמד בראש חטיבת המסחר שלה והצליח להימנע מצעדים שהובילו להפסדי מיליארדי דולרים במריל לינץ' - יקבל גם משכורת בסיס בסך 600 אלף דולר לשנה. מריל לינץ' הסכים אף לקנות ממנו את מניותיו בגולדמן סאקס, שלפי הערכות מגיע שוויין לכדי 50 מיליון דולר.



סכום זה יכול להסביר מדוע נדרשו למריל חודשים ספורים לגיוסו של מונטאג, בן 51, שהיה מחוזר על ידי כמה בנקי השקעות. מדובר בסכום דומה לסכום שקיבל ב-2007 מנכ"ל ליהמן ברדרס, ריצ'רד פולד - 40 מיליון דולר.



מונטאג, שעבד 22 שנים בגולדמן, אינו הבכיר היחיד שמנסה מנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, להביא מגולדמן סאקס. תיין, שעבד בגולדמן במשך כ-25 שנים, מחזר גם אחר פיטר קראוס, לשעבר ראש חטיבת ניהול הנכסים של גולדמן סאקס.



תיין כבר שכר לשורות מריל את נואל דונוהו ואת מיי לי, גם הם מגולדמן סאקס. תיין, לשעבר מנכ"ל NYSE, הביא עמו גם את סמנכ"ל הכספים לשעבר של NYSE, נלסון צ'אי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully