וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של מיזם קונסרט הגיע: בריטיש טלקום ו-AT&T ירשמו מחיקות של 7 מיליארד דולר

דפנה מאור

16.10.2001 / 9:27

2,300 אנשים יאבדו את עבודתם בעקבות פירוק מיזם התקשורת העסקית הכושל

בריטיש טלקום ו-AT&T הכריזו סוף סוף על פירוק מיזם התקשורת קונסרט. החברות יסגרו את המיזם אשר עלה להן בהפסדים כבדים, וירשמו מחיקות של מיליארדי דולרים כנגדו. סגירת המיזם תעלה גם ב-2,300 משרות של עובדים שלא נמצא להם מקום באחת מחברות האם.

בריטיש טלקום תרשום הפרשה של 1.74 מיליארד דולר כנגד ירידת ערכם של נכסיה במיזם. AT&T תרשום הפרשה של 5.3 מיליארד דולר.

בכך מגיעה לקיצה ההרפתקה הבינ"ל של החברות, אשר לא הצליחה להגיע לרווחיות מימיה. קונסרט עסקה במתן שירותי תקשורת בינלאומיים למגזר העסקי - כולל ספקי שירותי אינטרנט ושיחות בינ"ל. המיזם, שהעסיק 5,900 עובדים ב-60 מדינות בעולם, נועד להפוך את BT לחברה בעלת נוכחות בינלאומית. התחרות הקשה בה נתקל המיזם פגעה ביכולתו להגיע לרווחיות.

מאז הקמת קונסרט בינואר 2000 השקיעו AT&T ובריטיש טלקום למעלה ממיליארד דולר בחברה ותיכננו להשקיע 3 מיליארד דולר נוספים במהלך חמש השנים הבאות. ייתכן כי הסרת הנטל הכספי הכבד של תפעול קונסרט תאפשר ל-BT להתפנות לעסוק בשינוי מבני חשוב יותר: פיצולה של החברה לשתיים - חברת הסלולר O2 (לשעבר Cellnet) ו-BT, המספקת שירותי טלפוניה קווית.

הספין אוף של O2 נעשה כחלק ממאמץ ארגון מחדש מאסיווי שעורכת BT בניסיון להתייעל ולהקטין את נטל חובותיה. O2 תקבל עליה פחות מ-2 מיליארד ליש"ט (2.9 מיליארד דולר) מחובות החברה האם כחלק מההפרדה.

AT&T עצמה נמצאת היום בעיצומו של תהליך ארגון מחדש אשר ישנה את פניה ללא הכר. החברה מחפשת עתה רוכש לנכסי הכבלים שלה, ומתכננת להפריד לחלוטין את חטיבת הסלולר, AT&T וויירלס .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully