וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים האמריקאים ב-EMG נפגשו בחשאי עם משרד התשתיות

אבי בר-אלי

4.5.2008 / 8:25

כך נודע ל-TheMarker; נושא הפגישה דיון בהיקף הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל

הנציגים נפגשו עם בכירי משרד התשתיות ועם יזמים פרטיים במשק החשמל, כדי לדון בהיקף הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל, שאמור לאפשר את הקמת תחנות הכוח הפרטיות. בפגישות הוצגו בפני המשלחת השלכות השינויים בשעות הזרמת הגז על היתכנות הקמת תחנות הכוח הפרטיות, ונדונו חלופות שונות לפתרון הבעיה.



הרגולציה הקיימת במשק החשמל מאפשרת ליצרנים הפרטיים למכור חשמל בתעריפים גבוהים יותר בשעות העומס, ובכך להביא לצריכת גז מוגברת וממוקדת בשעות ספציפיות של היום. באחרונה הודיעה EMG כי לא תסכים עוד לספק גז טבעי בשעות מסוימות של היממה, ותדרוש מעתה לחתום על חוזים להזרמת גז רציפה לאורך כל שעות היממה. דרישה זו צפויה לפגוע בכדאיות הכלכלית להקמת תחנות כוח פרטיות, פרט לזו של חברת דוראד - שהספיקה לחתום עם EMG על חוזה אספקת גז בשעות ספציפיות.



ב-EMG טוענים כי השבתת צינור הגז בין המדינות בלילה, מצמצמת את ההזרמה ב-50%, בניגוד לכל היגיון עסקי. עוד טוענת החברה כי בעולם מקובל לטפל בצרכים אלה באמצעות הקמת מאגר ייעודי או דרך בניית תשתית צנרת ההולכה בזיג-זג, כך שניתן לאחסן גז לאורך הצנרת בשעות השפל. לפי EMG, "אין לצפות כי חברה פרטית מצרית תפתור את בעיות האחסון וויסות ההזרמה של המשק הישראלי, ולא את הרגולציה שנועדה לעודד יצרני חשמל פרטיים".



ממשרד התשתיות ומקבוצת מרחב, השותפה הישראלית בחברת EMG, סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully