וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט מתכנן מסע קניות ב-40 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

4.5.2008 / 8:28

באפט הזהיר את בעלי המניות של ברקשייר כי החברה תתקשה להשיג תשוה דו ספתרית כבעבר ■ באפט השקיע 4.5 מיליארד דולר בחודש האחרון ברכישת 60% מחברת מרמון הולדינגס של משפחת פריצקר ■ בשבוע שעבר השקיע 6.5 מיליארד דולר כדי לסייע ליצרנית הממתקים מארס לרכוש

עד סוף הרבעון הראשון הצטברו בקופת המזומנים של ברקשייר 35.5 מיליארד דולר. בימים שבהם כלכלת ארה"ב קרובה למיתון ומחנק האשראי מחסל את התחרות בהצעות רכש, באפט צפוי לנצלם כדי להרוויח.



מניית ברקשייר עלתה ב-22% ב-12 החודשים האחרונים. בשני העשורים האחרונים עלתה בקצב שנתי של 19.5%.



באפט השקיע 4.5 מיליארד דולר בחודש האחרון ברכישת 60% מחברת מרמון הולדינגס של משפחת פריצקר. בשבוע שעבר השקיע 6.5 מיליארד דולר כדי לסייע ליצרנית הממתקים מארס לרכוש את חברת ריגלי.



לפני שנה הודיע באפט בפגישת בעלי המניות השנתית של ברקשייר כי בכוונת החברה לבצע מסע רכישות בהיקף של 60 מיליארד דולר. באפריל פורסם כי באפט צפוי לצאת החודש למסע בארבע ערים אירופיות כדי להשקיע בעסקים משפחתיים.



באפט הכין במשך שנים את הקרקע לרכישת עסקים מחוץ לארה"ב. שווי הרכישות והמיזוגים בעולם ב-2008 עד כה מסתכם ב-943.5 מיליארד דולר - נפילה של 36% לעומת שוויים בתקופה המקבילה ב-2007. הרכישות של ברקשייר ב-2007 הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר בלבד.



מנמיכים את הציפיות



אלפים נהרו לכנס בעלי המניות של ברקשייר - שנערך בסוף השבוע באומהה שבנברסקה, ארה"ב. לפי הערכות, יותר מ-30 אלף איש הצטופפו אתמול במרכז קווסט באומהה לנקודת השיא של היום - כנס שאלות ותשובות עם באפט וסגנו צ'רלי מאנגר.



באפט הזהיר כי תשואות תיק ההשקעות של החברה, וכן תשואת מניית החברה, יהיו נמוכות מבעבר, וספק אם התשואה השנתית תעלה על 10%. "נהיה מרוצים גם מרווח קטן מבעבר, ואני ממליץ גם לכם לאמץ גישה זו", אמר מאנגר.



באפט הוסיף כי ברקשייר כבר כה גדולה, עד שקשה למצוא השקעות גדולות דיין כדי להשפיע באופן משמעותי על תוצאות החברה. "כל מי שמצפים מאתנו לשחזר את תוצאות העבר - שימכרו את מניותיהם. זה לא יקרה", אמר.



באפט שיבח את ישקר, שאותה רכשה ברקשייר ב-2006 לפי שווי של כ-5 מיליארד דולר. "זו היתה רכישה חלומית שעלתה גם על ציפיותינו הגבוהות בכל המובנים", אמר. הוא הוסיף כי על רקע עליית מחירי הטונגסטן תיאלץ ישקר להעלות את המחירים שמשלמים לקוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully