וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בריח בקשיים כספיים

יורם גביזון

4.5.2008 / 8:57

מנהלת מגעים עם שלושה גופים למכירת החברה. הכחישה שהמגעים מתנהלים על רקע לחץ של הבנקים להם היא חייבת 70 מיליון שקל

אורי בחרי, מנכ"ל רב-בריח ובעל השליטה בחברה, מנהל מגעים עם שלושה גופים למכירת החברה. רב-בריח הכחישה שהמגעים מתנהלים על רקע לחץ של המערכת הבנקאית ושחובה לבנקים מגיע ל-70 מיליון שקל. רב-בריח אישרה שחובה לבנק לאומי הוא 30 מיליון שקל, אך ציינה כי מדובר בהתחייבות סבירה ביחס להיקף עסקיה. נושה גדול אחר של רב-בריח הוא הבנק הבינלאומי.

לפי הערכות, אחד הגופים שעמם נוהל משא ומתן הוא חברת Open Gallery שבשליטת מזונייט האמריקאית. בחרי אמר בתגובה כי רב-בריח אינה בקשיים וכי השמועות עליה מופצות על ידי אחד משלושת המתחרים על רכישתה כדי להוריד את המחיר. לדבריו, במגעים לרכישת רב-בריח משתתפים גוף אמריקאי וחברה ישראלית גדולה - לצד מזונייט. הוא ציין כי בסוף השבוע שעבר חלה התקדמות במגעים.

רב-בריח עוסקת בייצור דלתות ביטחון בעלות מנעול רב-בריחי ומחזיקה בנתח שוק של 45%. היא מתחרה בחברת חסן וכן בחברות עכביש, רב-מגן, רשפים ופלרז, הממוקדות בשוק הממ"דים. החברה הוקמה על ידי אברהם בחרי ומשה דולב ב-73'. חטיבת המנעולים שלה, שהחזיקה ברוב הקניין הרוחני של הקבוצה, נמכרה לחברת הענק השוודית Assa Abloy ורוכזה בחברת מול-טי-לוק בעסקה שכללה את מכירת השליטה ברב-בריח תמורת 68 מיליון דולר ב-99' ואת מכירת הפעילות של חטיבות הרכב ודלתות הפלדה לבעליה הקודמים של רב-בריח, משפחת בחרי.

מול-טי-לוק נמחקה בתחילת העשור מהמסחר בבורסה בעקבות הצעת רכש של החברה השוודית. רב-בריח מתמודדת מאז הן עם ירידה בביקושים בענף הבנייה בשנות המיתון והן עם תחרות עזה בעקבות שחיקת היתרון הטכנולוגי שלה. רב-בריח, המייצאת ב-10 מיליון דולר בשנה, נפגעה גם מהיחלשות הדולר ונקלעה בעשור האחרון להפסדים כבדים, ובהם הפסד של 10 מיליון שקל ב-2006. לפי נתונים שנמסרו מהחברה עצמה הגיעו מכירותיה ל-160 מיליון שקל ב-2007, ולדברי בחרי, החברה עברה לרווח קטן של מיליון שקל ב-2007. ההרעה בסביבה העסקית הוחרפה בשנה האחרונה בעקבות העלייה במחירי הפלדה המגולוונת בשני גלים - מכ-400 דולר לטונה ב-2003 לכ-1,000 דולר לטונה באותה שנה, והשנה מכ-1,050 דולר לטונה לכ-1,400 דולר לטונה. התחרות הקשה פגעה ביכולת להעביר את ההתייקרות לצרכן.

רב-בריח משתדלת למתג מחדש את דלתות הפלדה שלה באמצעות שיווק דלתות שעיצב גדעון אוברזון במחיר 5,000 שקל, לעומת 2,000 שקל לדלת סטנדרטית. לדברי בחרי, החברה מוכרת מדי חודש 1,000 דלתות מעוצבות ומתכוונת להחליף כמחצית מ-2 מיליון הדלתות שהתקינה עד כה בישראל בדגמים מעוצבים.

בנק לאומי והבנק הבינלאומי סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully