וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום במו"מ בין חברת החשמל למדינה

אבי בר-אלי

4.5.2008 / 9:25

המחלוקת נוגעת לדרישת הוועד כי המדינה תתחייב שלא לערוך שינויים מבניים נוספים בחברה. האוצר דורש תאריך יעד לפיצול מערך הייצור

המו"מ בין המדינה לוועד עובדי חברת החשמל סביב יישום הרפורמה בחברת החשמל נקלע למבוי סתום - כך נודע ל-TheMarker. החתימה על הסכם העקרונות ליישום הרפורמה נדחתה לפי שעה. לפי הערכות, אם לא תירשם בימים הקרובים התקדמות במגעים, תיאלץ המדינה להחליט אם לדחות את הצווים שמחייבים את יישומה של הרפורמה עד סוף יוני הקרוב.
המחלוקת נוגעת לדרישת הוועד כי המדינה תתחייב שלא לערוך שינויים מבניים נוספים בחברת החשמל - דרישה לה מתנגדת המדינה. נציגי האוצר מצדם, דורשים לקבוע בהסכם הרפורמה תאריך יעד לפיצול מערך ייצור החשמל לחברות בנות.

כפי שפורסם לפני כחודש, הצדדים דנו באפשרות כי תהליך פיצול והפרטת חברות הייצור של חברת החשמל ייצא לדרך גם מבלי שתקום תחנת כוח פחמית נוספת (פרויקט E), כשהמדינה תערוב להקמת פרויקטים חלופיים לייצור חשמל בהם ישולבו עובדי החברה. הליך הפיצול היה אמור להחל מיד כשתאושר הקמת התחנות החלופיות. ואולם באוצר דורשים כעת תאריך יעד לביצוע הפיצול, כדי שלא לכרוך את הרפורמה בהליכים הסטאטוטוריים המתמשכים.

נוסף על סוגיות אלה, נתונה במחלוקת גם סוגיית מעמדם של עובדי חברות הייצור העתידיות. בעוד נציגי המדינה וחלק מעובדי החברה תומכים בשיוך עובדים אלה לחברות הבנות בלבד - דורשים ראשי הוועד לראות בהם עובדים "מושאלים" של החברה האם. סוגיה זו חשפה קרעים בחזית האחידה שהפגינו עד כה ראשי ועד העובדים. ראיה למחלוקות הפנימיות ניתנה ערב חג הפסח, אז בוטל טקס הרמת הכוסית המסורתי של עובדי החברה בנוכחות שר התשתיות והנהלת החברה, מחשש להפגנות מחאה גדולות מצד כמה מקבוצות העובדים בצפון.

במשרד התשתיות סירבו להגיב לידיעה. מוועד העובדים נמסר: "אין כל נתק בין הצדדים. זהו טיבו של כל משא ומתן שבו מועלים רעיונות שונים, שמן הסתם נתקלים בקשיים אלה ואחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully