וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים חודש ללא תעסוקה

חיים ביאור

4.5.2008 / 9:49

80 לשכות העבודה בישראל סגורות לקהל כבר חודש. הזכאים לדמי אבטלה עבור חודש אפריל לא יקבלו לפי שעה את התשלום

80 לשכות העבודה בישראל סגורות לקהל כבר חודש ימים. התוצאה: מובטלים אינם מקבלים הפניה למשרות פנויות, מעסיקים אינם יכולים להסתייע בשירות התעסוקה כדי לגייס עובדים חדשים למפעלים, והזכאים לדמי אבטלה עבור חודש אפריל לא יקבלו לפי שעה את התשלום. בנוסף, גם חלק מהזכאים להבטחת הכנסה לא יקבלו את התשלומים המגיעים להם. מדובר במובטלים שמיצו את תקופת זכאותם לדמי האבטלה ועל פי קריטריונים כלכליים נכנסו למעגל הזכאות להבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי.

850 עובדי שירות התעסוקה נוקטים עיצומים - שהם למעשה שביתה לכל דבר - לפי החלטת הוועד הארצי, בראשות אהרן חוטבלי, ובגיבוי ההסתדרות. הוועד דורש שהתוכנית אורות לתעסוקה שגיבשה הממשלה והמיועדת להגביר את השתלבותם של מחוסרי תעסוקה בשוק העבודה, תופעל באופן מצומצם בלבד, שלא על חשבון שירות התעסוקה. הוועד גם מוחה על כך שבתקציב המדינה ל-2008 הוקצו לשירות התעסוקה רק 140 מיליון שקל לעומת 180 מיליון שקל ב-2006.

ניסיון להביא לפתרון הסכסוך ולחידוש הפעילות של לשכות העבודה נכשל בשבוע שעבר במהלך פגישתם של סגן הממונה על התקציבים באוצר, רביב סובול, ממלא מקום יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, רחמים לניאדו, ומנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully