וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט: "במשבר הנוכחי בוול סטריט - הרע כבר מאחורינו"

סוכנויות הידיעות

4.5.2008 / 9:55

הפדרל ריזרב מנע הידרדרות נוספת - אמר באפט לבלומברג

"הרע שבמשבר בוול סטריט כבר מאחורינו", אמר באפט בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, והוסיף: "בנוגע לאנשים בעלי משכנתאות, עדיין נותר צער רב בעתידם". באפט התראיין לסוכנות הידיעות לפני פתיחת כנס בעלי המניות של ברקשייר התאוויי באומהה שבמדינת נברסקה, בו השתתפו 31אלף איש.



באפט, האדם העשיר בעולם על פי מגזין "פורבס", אמר כי הפדרל ריזרב פעל נכונה כאשר ארגן את רכישת בר סטרנס על ידי בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס בעבור 2.4 מיליארד דולר במארס. באפט אמר כי הוא סירב להזדמנות לרכוש את בר סטרנס בשל מחסור במזומנים וזמן. לפי באפט, הפדרל ריזרב מנע כישלונות נוספים של בנקים בוול סטריט ופאניקה רחבה יותר, בכך שפעל במהרה בנושא בר סטרנס.



"החשש היה שהתמוטטות בר סטרנס תהיה מדבקת. זו היתה דאגה ריאלית ביותר", אמר באפט, והוסיף: "אם בר סטרנס היה מתמוטט לחלוטין, בנק אחר היה מתמוטט אחריו. זה יכול היה להיות מצב מאוד כיאותי".



באפט צפוי לפתוח במסע דילוגים בארבע ערים אירופאיות במטרה לרכוש אחזקות בעסקים משפחתיים. "במהלך הזמן אנחנו נהיה מעוניינים לפתוח יותר מקורות הכנסה בינלאומיים", אמר באפט.



בכנס בעלי המניות, ניסה באפט בן ה-77 להרגיע את המשקיעים ולומר כי, ברקשייר התאוויי תהיה בסדר גמור לאחר שהוא יעזוב את החברה. סגנו של באפט, צ'רלי מאנגר, אמר לבעלי המניות: "עדיין יש לנו כאן אדם צעיר ששמו וורן באפט". באפט צחק ואמר כי כולם נראים צעירים למאנגר, בן ה-84.



מאנר המשיך ואמר: "אני חושב שאנחנו רוצים לעודד את האדם הצעיר הזה שיגיע למיצוי הפוטנציאל שלו".



לאחר שייווצר הצורך להחליף את באפט, מתכננת ברקשייר התאוויי לפצל את תפקידיו של באפט לשלושה: סמנכ"ל כספים, מנכ"ל ויו"ר. באפט אמר במכתב האחרון לבעלי המניות עד כה, כי לחברה שלושה מועמדים פנימיים למשרת המנכ"ל, וארבעה מועמדים חיצוניים למשרת סמנכ"ל ההשקעות. באפט ציין כי כל אחד מהם יכול להיכנס לתפקיד המיועד לו בכל רגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully