וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואינג מכחישה דיווחים לגבי עיכוב רביעי בייצור מטוס 787 דרימליינר

רויטרס

4.5.2008 / 10:03

עיתון גרמני פרסם כי שליחת המטוסים ללקוחות תידחה ב-27 חודשים



בואינג, יצרנית המטוסים האמריקאית, הכחישה הדיווחים בעיתונות הגרמנית לפיהם חל עיכוב נוסף בייצור דגם מטוס 787 דרימליינר. ביום שבת ציטט העיתון הגרמני "די וולט" מכתב מבואינג ללקוחות, לפיו העיכוב ישפיע על הזמנות של המטוס לשנת 2012, ודחה את אותן הזמנות ב-27 חודשים מעבר למועד היעד.



"אין שום שינוי מאז הודעתנו האחרונה בחודש אפריל", אמרה דוברת החברה בסיאטל איבון ליץ' לסוכנות הידיעות רויטרס, והוסיפה כי בממוצע שליחת המטוסים תתבצע 20 חודשים מעבר למועד המקורי.



בתחילת אפריל הודיעה בואינג על עיכוב נוסף - שלישי במספר - בייצור מטוס הדרימליינר 787, על רקע התקדמות איטית בהרכבת המטוס ובעיות מתמשכות הנוגעות לספקים. מאז הודיעה בואינג על העיכוב הראשון במסירת המטוס בחודש אוקטובר, נחתך שווי השוק של החברה ברבע. עם זאת, אף אחד מהחברות שהזמינו את המטוס לא ביטלה הזמנתה.



ייצור הדרימליינר מתעכב בשל בעיות בחיווט והרכבה. עד כה קיבלה בואינג 892 הזמנות לרכישת הדרימליינר בשווי של למעלה מ-154 מיליארד דולר. החברה צופה כעת למסור רק 25 מטוסי דרימליינר בשנה הבאה, כ-25% בלבד מתוכניתה המקורית. טיסת המבחן הראשונה של המטוס החדש צפויה להתקיים ברבעון הראשון של 2009.



העיכובים בייצור מטוס הדרימליינר מגיעים לאחר עיכובים של כשנתיים בייצור מטוס ה-A380 סופרג'מבו של מתחרתה של בואינג, איירבוס. מגזין "וויטסשאפטסווכה" הגרמני הודיע כי יפרסם ביום שני כתבה על כך שאיירבוס תיאלץ לדחות משלוחים של מטוסים מדגם A380 המיועדים לשנת 2009.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully