וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת המשקיעים בסין: העדפות מס למשקיעי איכות סביבה והיי טק, הרעה במיסוי לתעשייה

אורה קורן

4.5.2008 / 10:20

סין הפכה ידידותית יותר ליצואנים

המיסוי בסין שונה מאשר בישראל. לדוגמה, שיעור המע"מ בסין משתנה לפי סוג העסק, ואין מע"מ על שרותים. מס עסקים נע בין 3% ל-20% לפי התחום. לדוגמה, עסקים בתחום תקשורת משלמים את שיעור המס הנמוך.



מס יחידים בסין פרוגרסיבי ונע בין שיעורים של 45%-5%. השנה נכנס מס על דיבידנד בשיעור של 10%. מס הכנסה על חברות זרות ? יש הפרדה בין עסק של תושב ושל משקיע שאינו תושב. אם אם חברה זרה מקימה מטה בסין וההנהלה של עסקיה בסין מרוכזת בו, היא יכולה להיחשב מקומית, והמיסוי עליה יהיה בהתאם.



תמריצי מס ניתנים לכל החברות בסין לא רק לזרות. תלוי מה סין רוצה לטפח. התמריצים נראים לפעמים טוב יותר ממה שהם. מיסוי בתחום ההיי טק. ההפחתה יכולה להיות של 15% מהמס הרגיל. בין התנאים - פעילות של יותר משנה, רק אחריה ניתן להינות מההטבה. תנאי נוסף - צריך להיות לחברה קניין רוחני על התחום המרכזי של פעילותה. יש מינימום הוצאה על מחקר ופיתוח (לא פחות מ-6% מההכנסות). מעל 10% מהעובדים צריכים לעסוק במו"פ.



תחום נוסף שסין מעודדת, שניכר גם במדיניות מס - הגנת הסביבה. ניתן ליהנות משלוש שנים של פטור ממס ובהמשך שלוש שנים נוספות של 50% משיעור המס. בתחום הזה נכללות טכנולוגיות להתפלת מים, אנרגיה חלופית, ביוגז, טיפול בשפכים. שימוש בחומרים ממוחזרים מאפשר הפחתה של 10% במס על מכירות החברה. התקנות בתחום נמצאות בשלבי גיבוש ויסוכמו תוך כמה חודשים.



ישנן הטבות לעסקים גדולים בתחומי תשתיות, כמו פטור ממס והפחתות מס בהמשך. ההטבות ניתנות לאחר שנה ראשונה של הצגת רווחים, לא הוצאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully