וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה ראשונה גדולה לגמול תחת ליאון רקנאטי ומודי קרת: תשקיע 42.5 מיליון דולר תמורת 30% מחברת GRES

מיכאל רוכוורגר

4.5.2008 / 10:59

GRES מתכוונת לגייס 120-96 מיליון דולר בלונדון

GRES הנה חברה ריקה מפעילות המיועדת למטרות רכישה ספציפיות (SPAC - Special Purpose Acquisition Corporation), אשר הוקמה בדלוואר, ארה"ב, על ידי גורמים בעלי ניסיון בתחום ניהול של חברות מטרה. GRES צפויה להתמקד בביצוע רכישות של חברות או פעילויות שונות בתחום הנדל"ן, בהן בתחום השירותים לתעשיית הנדל"ן ברחבי העולם וכן לשם פיתוח פעילויות נלוות. גמול מציינת כי החברה האמריקאית חתמה כבר על מכתב כוונות לביצוע רכישה של חברות מטרה, אך לא מציינת את שמן.



בהתאם ליעודה כחברת SPAC ולצורך ביצוע עסקות, מצויה GRES בימים אלו בתהליך של הנפקת מניות בבורסת ה-AIM בלונדון, אנגליה. GRES מתכוונת להנפיק 16-20 מיליון לפי מחיר של 6 דולר למניה, ולהשלים גיוס של כ-96-120 מיליון דולר, כאשר גמול תשקיע את ה-42.5 מיליון דולר במסגרת ההנפקה.



כמו כן, תנפיק GRES למשקיעים אופציות, הניתנות למימוש למניות החברה תמורת מחיר של 4 דולר למניה. במסגרת ההסכם בין הצדדים, נקבע כי כל עוד גמול מחזיקה בלפחות מ-25% מהון המניות של החברה האמריקאית (בדילול מלא), היא תהיה זכאית למנות 6 מתוך 11 דירקטורים בחברה.



מודי קרת, לשעבר סגן נשיא בכיר בקבוצת אריסון אחזקות ויו"ר גמול כיום, ציין כי: "גמול מתכוונת לקדם במהלך השנה הנוכחית, אסטרטגיה של השקעות בתחום הנדל"ן ובתחומים הקשורים לנדל"ן. במסגרת זו תשקיע גמול בפרויקטים ובנכסים בישראל ובחו"ל, וכן תבצע השקעות בתחומים נלווים לנדל"ן. חברת GRES בוחנת בימים אלה רכישה של פעילות גלובלית בתחום שירותי הנדל"ן של חברה ורשת של חברות ענק בינלאומיות המעניקות שירותים מסוג אלה הניתנים על ידי החברות CBRE או JLL. השלמת הרכישה תעניק לגמול שליטה בפלטפורמה עסקית משמעותית עם נוכחות במספר רב של מדינות וגישה להזדמנויות עסקיות רבות".



בינואר 2008 השלימו רקנאטי, קרת, חממי ואיריס שוורץ רכישת 63.5% מהון המניות של גמול מידי אייל יונה, תמורת כ-400 מיליון שקל, מה ששיקף לגמול שווי שוק של כ-630 מיליון שקל. אך מאז אוקטובר מניית גמול התכווצה בכ-30%, והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-264.4 מיליון שקל. כאשר כיום קבוצת הרוכשים מחזיקה בכ-75.3% מהון המניות של גמול.



גמול הנה חברת אחזקות והשקעות, פועלת בישראל וברחבי העולם, בעיקר בתחום ייזום הנדל"ן, מלונאות, רכב (באמצעות החזקה ביבואנית הרכב מדגם סובארו) וכן בתחומי תקשורת, היי-טק ותיקי משכנתאות.



עוד בטרם הועברה השליטה בחברה לבעלים החדשים, הציגה גמול תוצאות קשות לשנת 2007. החברה רשמה הפסד נקי של 79.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-106.3 מיליון שקל ב-2006. עיקר הירידה ברווחיות לדברי גמול נעוצה בגידול ניכר בהוצאות מימון וקיטון ברווחים ממימוש השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully