וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקובה מוכרים לראשונה מחשבים - אך כסף אין

סוכנויות הידיעות

4.5.2008 / 11:10

מחשב אישי עולה כיום בקובה כ-780 דולר. מעטים בלבד יכולים להרשות לעצמם את הרכישה

בחנות עצמה עסוקים ארבעה עובדים בפירוק הקופסאות והרכבת המחשבים. כאשר מחשב אחד מורכב ופועל, ממתינים תריסר אנשים כדי לקנותו. המחשבים מצוידים בכונן די-וי-די, מסך מיושן ומקלדת פשוטה. המחשב הקובני מצויד במערכת ההפעלה - Windows XP עובדה העשויה להיראות כהפרת האמברגו האמריקאי, אולם בכל מקרה ואשינגטון אינה יכולה לעשות דבר בנושא מכיוון שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם קובה.



עובדי החנות אמרו כי המחשבים מורכבים על ידי חברות קובניות וכי החלקים מיובאים מסין. בארה"ב השכנה, ניתן לרכוש תמורת 80 דולר מחשב שזיכרונו גדול פי שניים, עם מסך 22 אינץ' LCD שטוח. החנות במרכז הקניות קרלוס III בהוואנה היא היחידה בקובה בה נמכרים מחשבים. עובדים בחנויות ממשלתיות אחרות אמרו כי הם מצפים למשלוח מחשבים בעוד כשבועיים.



בריאן בריטו חסך את דמי הכיס שלו במשך שנתיים, ורכש מחשב. "זה טוב למשחקים", אמר. אולם לאמו היו רעיונות אחרים. "זה נועד ללימודים. וזה גם תחביב בריא", אמרה. להוציא כמה בכירים ועיתונאים בשירות המדינה, רוב הקובנים לא ייהנו מגישה חופשית לאינטרנט מבתיהם, וסביר שרוב המחשבים שנקנו בימים האחרונים לא יחוברו אף פעם לרשת. למעשה, גם אם יחוברו לאינטרנט, לא יוכלו הקובנים לנצל את אפשרויות הקנייה ברשת מכיוון שבקובה לא קיימים כרטיסי אשראי. באשר לדואר אלקטרוני, יש מי שרוכשים מקום בתיבת הדואר של בעל מחשב מורשה, בדרך כלל עובד מדינה.



לאחר שהושבע לנשיא בפברואר השנה, הבטיח ראול קסטרו לבטל רבים מהאיסורים שהיו מוטלים על הקובנים. הוא ביטל את האיסור על החזקת טלפונים סלולריים, על שהיית אזרחי קובה במלונות יוקרה ועל שכירת מכוניות. במזכר ממשלתי פנימי נאמר בזמנו כי החל בחודש אפריל יוכלו הקובנים לרכוש מחשבים, נגני די-וי-די, אופנועים וסירי לחץ חשמליים. להוציא את המחשבים שמכירתם החלה כאמור שלשום - שאר המוצרים הגיעו לחנויות כבר בחודש שעבר.



במשך שנים נמכרו מחשבים בשוק השחור של קובה במחיר הדומה למחירם כיום, והצפי הוא לירידה במחירי השוק השחור. הממשלה שולטת ביותר מ-90% מכלכלת קובה, והמשכורת הממוצעת עומדת על כ-19.50 דולר לחודש. אולם, רוב אזרחי קובה נהנים מהכנסות נוספות בזכות עבודה בחברות זרות, תשרים המתקבלים מתיירים או כספים ששולחים אליהם קרובים הגרים מחוץ לקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully