וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בפתח ישיבת הממשלה: אמשיך בסדר היום שלי כרגיל

מזל מועלם

4.5.2008 / 11:18

טען כי גל השמועות בעניין הוא "זדוני"





בתוך כך שוררת מבוכה בקדימה ובסיעות הקואליציה בעקבות חקירת אולמרט והערפול סביב החשדות נגדו. אתמול ספגה קואליציית אולמרט מכה בעקבות הפילוג בסיעת הגמלאים. הפילוג מותיר את הקואליציה עם 64 ח"כים בלבד ומערער באופן משמעותי את יציבותה לקראת פתיחת מושב הקיץ בעוד עשרה ימים. "זה נראה כמו תחילת הסוף של ממשלת אולמרט", אמרו בכירים בעבודה.



בקדימה העדיפו לשמור על שתיקה, כאשר אף אחד מבכירי המפלגה אינו שש להגיב על הפרשה החדשה שפרטיה מאופלים. לדברי בכירים במפלגה, "זוהי מכה למפלגה, שרק עכשיו החלה להתאושש בסקרים ולהשתקם אחרי וינוגרד. הפרשה הזאת נשמעת דרמתית וזה לא רק אולמרט. כולנו נפגע ממנה. או שזה באמת רציני או שמזוז יצרך לתת הסברים איך כמעט עוצרים ראש ממשלה ביום שישי".



היחיד מבין חברי סיעת קדימה שהגיב היה ח"כ יואל חסון שאמר כי "מנסיון העבר, כל החקירות נגד ראשי ממשלה החלו ברעש גדול והסתיימו בלא כלום. על המערכת הפוליטית להימנע מלהיכנס להיסטריה ולעשות שימוש פוליטי נחפז אשר עלול לערער את יציבות הממשלה".



בסביבת אולמרט הדגישו כי ראש הממשלה נצמד לסדר היום המקורי שלו - פגישה עם מזכירת המדינה האמריקאית אתמול וישיבת ממשלה הבוקר - והוסיפו כי הם מנועים מלדבר על העניין עצמו.



מקורבים לראש הממשלה בקדימה אמרו כי דווקא עכשיו, "כשאולמרט עלה על דרך המלך ומקדם תהליכים מדיניים, חקירה כזאת היא מכה כואבת".



בעבודה מעדיפים להמתין בשקט



הפרשה החדשה מעוררת דריכות גם בתוך מפלגת העבודה, החברה הבכירה בקואליצייה. יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, מיהר להכחיש אתמול פרסומים לפיהם קיים התייעצות בנוגע למשמעויות הפוליטיות של חקירת אולמרט. מלשכתו נמסר כי "בהמשך לרכילויות ולשמועות, שר הביטחון לא עסק בנושא חקירת ראש הממשלה ולא כינס איש להתייעצות בנושא זה. יש אנשים שמתעסקים בזה וזה תפקידם. אני מאחל לראש הממשלה שכל החשדות נגדו יופרכו".



בכירים בעבודה אמרו כי "גם אם אולמרט יאלץ לפרוש, לא בטוח שהקדמת הבחירות היא הדבר הנכון וייתכן שעדיף לעבודה ממשלה חלופית שבראשה ציפי לבני או מישהו אחר מקדימה". לדבריהם, "כרגע צריך לא להשתולל. הכי נכון לשמור על שתיקה. אם אהוד אולמרט מסובך אז הוא מסובך. זה שנצעק לא ישנה כלום".



ח"כ עמיר פרץ בחר להתייצב לצדו של אולמרט ואמר כי אסור למפלגת העבודה ללבות את הלהבות. לדבריו, "עלינו להשאיר את המלאכה בידי האנשים שעוסקים בה ועל הפוליטיקאים לשמור על שתיקה בכל הקשור לחקירה הזו". פרץ הביע הסתייגות מהתנהגות אהוד ברק, שלדבריו ערך התייעצות כדי להחליט כיצד להגיב על החקירה. התייעצות, שכאמור, הוכחשה על ידי ברק.



ח"כ אופיר פינס קרא ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לחשוף בהקדם בפני הציבור את החשדות נגד אולמרט. לדבריו, "כולם ממתינים למזוז שיאמר את דברו. אם אולמרט יודע על מה נחקר אז גם הציבור צריך לדעת". לדברי פינס, במפלגת העבודה לא מכינים סולמות וממתינים לפרטים על החקירה.



בליכוד לוחצים על העבודה לפרוש



בליכוד מיקדו את ההתקפות באולמרט ובמפלגת העבודה בניסיון להפעיל עליה לחץ לפרוש מהממשלה. לדברי יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, "אולמרט הוא ראש הממשלה הנחקר ביותר בתולדות ישראל שעומד בראש קואליציה שמספר הפרשיות הפליליות שנקשרות לחבריה הוא הגדול ביותר בתולדות ישראל. מי שאחראי לתחזוקה והישרדותה של קואליציה זו היא מפלגת העבודה.



לדברי ח"כ סילבן שלום (ליכוד) הוא החל במגעים עם סיעות הכנסת כדי להשיג רוב להצעתו לפיזור הכנסת בפתיחת מושב הקיץ הקרוב.



יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה ליועץ המשפטי לממשלה להורות לאולמרט לפנות את הגה המדינה עד לליבון החשדות החמורים נגדו.



לדבריה, "זוהי הפקרות מוסרית, מדינית וביטחונית כשאדם החשוד בשחיתות חמורה ימשיך להנהיג את המדינה. מאחר והניסיון מוכיח שראש הממשלה אינו מוכן להסיק מסקנות, על היועץ המשפטי לממשלה להראות לו את הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully