וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 12 מיליון שקלים השקיעה הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה בסרטים דוקומנטריים בשנים 2007-2005

יעל ולצר

4.5.2008 / 12:27

860 אלף שקלים הושקעו ב"ואלס עם באשיר" של ארי פולמן

על פי הדו"ח, הסרט שקיבל את עיקר הסיוע מידי הקרן החדשה, בסך 860 אלף שקלים, הוא סרטו החדש של ארי פולמן, "ואלס עם באשיר", סרט דוקומנטרי מצויר העוסק בזיכרונותיו של היוצר ממלחמת לבנון. עוד הושקעו בו 5 מיליון שקלים מידי קרנות נוספות בארץ, גופי שידור בישראל, רשתות טלוויזיה בחו"ל וכן סכום נוסף על מכירתו להקרנות בבתי קולנוע בחו"ל, מה שהופך אותו לאחד הסרטים הדוקומנטריים היקרים בישראל.



סרט חדש נוסף שזכה לסיוע, הוא סרטו החדש של יואב שמיר, "פליפ", שעוסק בהתנסותם של צעירים רבים בסמים קשים במהלך המסעות שהם עורכים בהודו. הסרט קיבל מהקרן סיוע בסך 225 אלף שקלים, ובנוסף קיבל סיוע ממקורות נוספים בסך של למעלה מ-2.3 מיליון שקלים.



לדברי מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, דוד פישר, "עברנו בשנים האחרונות תהליך הרואה במוצר הקולנועי סוג של סטארט אפ. גם לאחר שהסרט מוגמר, הוא ממשיך להרוויח כתוצאה מהמכירות שלו לרשתות טלוויזיה ולבתי קולנוע רבים בכל רחבי העולם, מה שמאפשר להחזיר את ההשקעה וגם לעיתים לראות רווח כספי.



בסרטים נוספים הושקעו סכומי כסף גבוהים מצד הקרן החדשה ומימונים מגופים נוספים, כמו "אודסה אודסה" של מיכל בוגנים, שקיבל סיוע בסך 350 אלף שקלים מידי הקרן החדשה ועוד כ-3 מיליון שקלים מגורמים נוספים, "נקם אחת משתי עיניי", סרטו של אבי מוגרבי, שקיבל מהקרן החדשה מימון בסך 320 אלף שקלים, "מלון תשעה כוכבים", סרטו של עידו הר קיבל מימון בסך 300 אלף שקלים, ו"אימא חוזרת הביתה", סרטם של לימור פנחסי וירון כפתורי שקיבל מימון בסך 300 אלף שקלים. כל הסרטים נמכרו לשידור ולהקרנות קולנועיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully