וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריל 2008: ההתאוששות בוול סטריט לא פסחה על המניות הישראליות

TheMarker

4.5.2008 / 13:20

חודש אפריל נפתח אמנם בירידות שערים, בין היתר על רקע דו"ח התעסוקה לחודש מרץ, שהבהיר, ללא ספק, כי מצבו של המשק האמריקאי הולך ומחריף. אולם, המגמה השלילית התהפכה כעבור מספר ימים, ובסיכום חודשי רשם מדד הנאסד"ק עלייה של 5.9%. הסנטימנט החיובי לא פסח על המניות הי


נראה, כי המשקיעים העדיפו להתמקד החודש בעונת הדוחות הכספיים, ולהדחיק מעט את נתוני המאקרו החלשים הממשיכים להתפרסם חדשות לבקרים והנסיקה המתמשכת במחירי הסחורות. בעוד שמרבית החברות הציגו תוצאות כספיות חזקות מהצפוי, זירת המאקרו לא הפסיקה לשלוח איתותי אזהרה.



נתונים מאכזבים אודות המסחר בנדל''ן בארה"ב, זינוק במספר עיקולי הבתים, ירידה במדד אמון הצרכנים, כל אלה ועוד הקרינו לשלילה על המסחר בוול סטריט, אך כאמור, הנאסד"ק הפגין עוצמה אל מול כל אלו וחתם את החדש בטריטוריה החיובית.



עוד ברקע המסחר: הורדת ריבית נוספת בארה"ב (ביום המסחר האחרון לחודש) בשיעור של 0.25%, לרמה של 2.0% - הרמה הנמוכה אי פעם.



חשוב לזכור, כי מכיוון שההשקעות במניות הישראליות בנאסד"ק נעשות באמצעות דולרים, הרי שלנוכח התיסוף בשקל מול הדולר (3.5%), התשואה במונחי שקלים היא הרבה פחות טובה.



מסיכומי חברת מיטב לגבי ביצועי המניות הישראליות הנסחרות בארה"ב עולה, כי מדד מיטב ניו יורק 40 Online עלה ב- 5.1% באפריל 2008, לעומת עלייה של 5.9% במדד הנאסד"ק. 25 מניות מתוך 40 מניות מדד הישראליות השיגו תשואה חיובית.



מתחילת השנה (ינואר-אפריל 2008):



מדד "מיטב ניו-יורק 40 Online" ירד בשיעור של 13.3%, בהשוואה לירידה מתונה יותר של 9.0% מתחילת השנה במדד הנאסד"ק. רק 12 מניות מתוך ה- 40 המרכיבות את המדד עלו מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully