וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל פרסמה מכרזים לממכר "קפה ומאפה"

עדי דברת

4.5.2008 / 14:21

הזכיינים שיזכו במכרז יפעלו בשלב ראשון בשמונה תחנות רכבת מרכזיות המשרתות, לדברי רכבת ישראל, כ-7.5 מיליון נוסעים בשנה

רכבת ישראל פרסמה היום מכרזים להקמת חנויות לממכר "קפה ומאפה" בתחנות הרכבת. מדובר בפעם השנייה שהמכרז מתפרסם - לפני כחצי שנה פרסמה הרכבת מכרז לבחירת רשת חנויות נוחות שתפעל באופן בלעדי במתחמי הרכבת ברחבי הארץ, אולם בסוף חודש פברואר הוחלט לבטלו. לטענת רכבת ישראל, המכרז הוקפא בזמנו על מנת שלא לפגוע בפוטנציאל הפיתוח העסקי-מסחרי הן של הרכבת והן של הזכיינים. מהרכבת נמסר אז כי היא "נמצאת בדיונים עם מינהל מקרקעי ישראל כדי לגבש מתכונת שלפיה הרכבת תוכל להרחיב באופן משמעותי את שטחי המסחר בתחנות. בשל כך, נשקלת האפשרות להקפיא את ההליך הזכייני כדי לא לפגוע בפוטנציאל הפיתוח. עם קבלת החלטה יועבר עדכון לחברות שהגישו הצעות".

בין החברות שהגישו הצעות למכרז הראשון היו: ילו, מנטה, אלונית, עלית קופי וביסטופ. הזכיינים שיזכו יפעלו בשלב ראשון בשמונה תחנות רכבת מרכזיות ובהן תחנות, תא האוניברסיטה ובאר שבע מרכז, המשרתות, לדברי רכבת ישראל, כ-7.5 מיליון נוסעים בשנה. עוד נמסר כי בעוד כחודש תפרסם רכבת ישראל שלושה מכרזים נוספים בתחנות אשקלון, בית יהושע וראשונים, המשרתות 1.3 מיליון נוסעים בשנה וביולי צפויה החברה לפרסם מכרזים לתחנות תל אביב: סבידור והשלום המשרתות כ-8 מיליון נוסעים בשנה.

לדברי שלמה פילבד, מנהל יחידת המסחר ברכבת ישראל, קיימים מספר הבדלים בין המכרז הקודם שבוטל למכרז הנוכחי שפורסם היום: "ההבדל העיקרי הוא שבמכרז הקודם ניתנה בלעדיות לזכיין למכירת מוצרי מזון ומוצרים נוספים באותן תחנות. במכרז הנוכחי אנחנו לא מתחייבים לבלעדיות. בנוסף, במכרז הקודם היה מדובר בזיכיון ארצי לכלל תחנות הרכבת והיום המכרז הוא על כל תחנה בנפרד. "לגבי שטחי המסחר, כרגע הם מינימאליים ומצומצמים - עד 200 מטר לתחנה - ולדעתנו יש פוטנציאל עסקי גדול יותר. אנחנו במשא ומתן עם מינהל מקרקעי ישראל בנושא ועדיין לא אושרה הרחבת השטחים.

"המכרז הנוכחי, כאמור, אינו מכרז המקנה בלעדיות לזכיין לכן במידה וישתנו הנסיבות נוכל לנהל משא ומתן עם הזכיינים להרחיב את הפעילות מבלי לפגוע בתנאי המכרז. בכל מקרה, ייקח בערך 5-3 שנים עד שבפועל יורחבו השטחים באם אכן תאושר ההרחבה". פיבלד הוסיף כי במטרה לאפשר לזכיינים תכנון לטווח ארוך הוחלט ברכבת להאריך את תקופת המכרז לחמש שנים - שלוש שנים ראשונות ואופציה להארכה בשנתיים נוספות. הצעות למכרז יש להגיש עד סוף חודש מאי והחנויות צפויות להיפתח בתחילת יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully