וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולמו של סטיב ג'ובס: כריזמה יוצאת דופן, חשיבה חדשנית, נכונות לכופף חוקים ודורסנות ללא התנצלויות

טלי חרותי-סובר

4.5.2008 / 15:18

מחר ב-TheMarker: מנכ"ל אפל בעריצות מסוג אחר

סטיב ג'ובס, מייסדה ומנכ"לה של חברת , עושה בקהל כבשלו, כמו גם בעובדיו, מנהליו ולקוחותיו. ככה כשאתה גאון כריזמטי ומצליח. העובדה שאתה לא בן אדם - לא ממש משנה.



"ג'ובס הוכיח שזה בסדר להיות חרא של בן אדם", הגדיר גיא קאווסאקי, מנהל בכיר לשעבר בחברת אפל. "אני לא יכול להתחבר לדרך בה הוא עושה את דברים, אבל זו לא הבעיה שלו, אלא שלי. הוא פשוט עובד על מערכת הפעלה אחרת".



קוואסקי הוא לא היחיד המסתייג מהבוס. במאמרו How Apple Got Everything Right By Doing Everything Wrong, שפורסם לאחרונה במגזין הווירטואלי wired פורש לינדר קהאני, תמונה לא מחמיאה של ג'ובס.



שיטות הניהול שלו, מסתבר, נוטות לעריצות מן הסוג שקשה למצוא היום אפילו בתחומים המסורתיים מאוד, לא שכן בתחום היי-טק המוביל את גישת "העובדים הם אלוהים - שמור עליהם שמחים במיוחד".



ההוכחה כי הכללים הרגילים לא חלים על המנכ"ל מתחילה, כך קהאני, כבר באזור החנייה. כיוון שלא נשמר מקום קובע לאף אחד, מסתובבים כולם בחיפוש אחרי מקום פנוי. ג'ובס לא טורח, הוא פשוט חונה בכניסה, עדיף על אזור המסומן לנכים בלבד. הערות או טענות בנושא עוברות לו ליד. לאיש יש חוקים משלו.



הכתבה המלאה מחר במדור ניהול וגם: שמוליק מרחב מספר על ההבדל בין שני סוגי מנהלי בלתי נסבלים, פול מומס ומרק ספלמן מתארים הזדמנויות עסקיות בשוק התיירות העולמי ואנדרו פרק מסביר איך תהפוך את התמהיל האנושי של עובדיך ולקוחותיך ליתרון עסקי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully