וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם לניר: חברות לא ממונפות עם עודפי מזומנים של מעל 100 מ' ד' צפויות לנצל את ההזדמנויות בשווקים

מיכאל רוכוורגר

4.5.2008 / 15:44

ליוורמור השקעות מסיימת השנה ברווח נקי של 21 מ' ד'



חברת ליוורמור השקעות (לשעבר אמפייר ליין) בשליטת נועם לניר, פירסמה בסוף השבוע האחרון דו"חות כספיים ל-2007, לראשונה כחברת השקעות. בינואר 2007 השלימה ליוורמור את מכירת עסקי ההימורים המקוונים לחברת פארטיגיימינג הבריטית, תמורת כ-48 מיליון דולר. בעקבות כך, שינתה החברה את פעילותה, כך שההשוואה ל-2006, בו היא עסקה בתחום ההימורים, אינו רלוונטי.



ליוורמור עוסקת כיום בעיקר בניצול הזדמנויות שונות ברחבי אירופה ואסיה ומשקיעה בתחומי הנדל"ן, בקרנות גידור ופריווט אקוויטי. החברה סיימה את 2007 עם רווח תפעולי תזרימי (לפני הוצאות ריבית, מס, פחת והפחתות - Ebitda) של 22.7 מיליון דולר. הרווח הנקי של ליוורמור הסתכם ב-20.7 מיליון דולר, המשקף תשואה על ההון בשיעור של 7.3%.



השווי הנכסי הנקי של ליוורמור הסתכם ב-2007 ב-276.4 מיליון דולר לעומת שווי של 257.4 מיליון דולר אשתקד. הגידול בשווי הנכסי נובע בעיקר מהכנסות בהיקף של 8 מיליון דולר של חברות כלולות, הכנסות מהשקעות בחברות הפרייווט אקוויטי (קרנות השקעה פרטיות) בהיקף של כ-4.7 מיליון דולר, עוד בטרם הוכרו כהכנסות מהשקעה בקרנות גידור.



בנוסף לכך, הכירה ליוורמור בהכנסות של 5 מיליון דולר מהשקעות בתחום הנדל"ן, הנובעות משכר דירה, שינויים בשווי הוגן ושינויי שער חליפי. כמו כן, הרוויחה ליוורמור 3 מיליון דולר כתוצאה מהשקעות שונות בניירות ערך סחירים.



ליוורמור תחלק לבעלי מניותיה דיווידנד בהיקף של 10 מיליון דולר בגין הרווחים 2007, וצפויה לחלק סכום דומה בגין 2008.



החברה ביצעה במהלך 2007 רכישות חוזרות של 8.75 מיליון ממניותיה, בהשקעה כוללת של כ-7.2 מיליון דולר. לניר עצמו הגדיל את אחזקתו בחברה, החל מסוף שנת 2006 עד היום, מ-23% ל-51%, בהשקעה כוללת של כ-65 מיליון דולר.



עם זאת, מניית ליוורמור השקעות רשמה ב-12 חודשים אחרונים תשואה שלילית של כ-30.5%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-162.4 מיליון דולר.



לניר סיפר כי החברה השלימה מהלך של ארגון מחדש בפעילותה, אשר כלל הוצאות לא מבוטלות. כמו כן מוסיף לניר כי במהלך 2008 תחפש החברה אחר הזדמנויות ותתמקד בהשבחת הנכסים הקיימים. על חברה שנהנת מעודפי מזומנים של למעלה מ-100 מיליון דולר, מוסיף לניר:"חברות ללא ממונפות עם עודפי מזומנים של למעלה מ-100 מיליון דולר צפויות לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשווקים טוב יותר מאחרות".



לניר הוסיף, כי בתקופות קשות שכאלה, חברות כמו ליוורמור אשר ואין ממונפות, צפויות להגיב בצורה מהירה יותר להזדמנויות שיווצרו ולהערכתו סביר להניח כי יהיו כאלה לא מעטות. על פי ההערכות ליוורמור לא צפויה להכנס בתקופה הקרובה למדינות חדשות, אלא להתרכז באלו שהיא כבר פעילה בהן.



ביולי 2007 ליוורמור רכשה מידי חברת הרכבות הלאומית של שוויץ שטח בהיקף של 34 אלף מ"ר של נדל"ן מסחרי בפרויקט Wylerpark בברן שוויץ. הפרויקט כולל את שטחי המשרדים, אשר יושכרו לחברת הרכבות של שוויץ למשך תקופה של כ-12 שנה, תמורת דמי שכירות של 3.5 מיליון דולר בשנה. בנוסף בונה ליוורמור מגדל של 39 דירות יוקרה, אשר בנייתו צפויה להסתיים בקיץ הקרוב, בעלות של כ-13 מיליון דולר.



לפני חצי שנה השקיעה ליוורמור 9.6 מיליון יורו תמורת 15% מהון המניות של חברת הטלוויזיה הרב ערוצית DTH ברומניה. השותפים האחרים בחברה הם אלרן השקעות של גדי ודורי דנקנר וחברת ההשקעות הבריטית RP Capital בניהולו של רפי ברבר.



בתחילת השנה הנוכחית הגדילה ליוורמור את אחזקתה בחברת אלרן נדל"ן לכ-21%, והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה. זאת בנוסף, להשקעה בהיקף של 20 מיליון דולר בקרן פרייווט אקוויטי בתחום נדל"ן ברחבי הודו- SRS Private Investments . ליוורמור צופה שיעור תשואה פנימי של למעלה מ-25% על השקעה זו במהלך 4-3 השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully