וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסגות שוריים על מניית העם

רותם סלע

4.5.2008 / 16:46

האנליסטית לימור גרובר סבורה כי רווחי טבע יזנקו ב-65% ויסתכמו ב-564 מיליון דולר. בבית ההשקעות מעניקים למניה מחיר יעד של 55 דולר

ביום שלישי הקרוב צפויה ענקית התרופות הגנריות טבע לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2007 - ובבית ההשקעות פסגות מגלים אופטימיות רבה בנוגע לתוצאות. האנליסטית לימור גרובר סבורה כי טבע תציג עלייה של 26% בהכנסות, שיסתכמו ב-2.625 מיליארד דולר, וכי הרווח הנקי יזנק ב-65% ויסתכם ב-564 מיליון דולר. מדובר ברווח של 68 סנט למניה, שהוא גבוה מממוצע תחזיות האנליסטים, העומד על 63 סנט למניה.

התחזית של בית ההשקעות פסגות אופטימית יותר מזו שהוציאו ביום חמישי בבית ההשקעות אי.בי.אי, שם צפתה האנליסטית נעה וייסברג הכנסות ברבעון הראשון של כ-2.44 מיליארד דולר ורווח של 516 מיליון דולר בלבד. נתונים אלה משקפים עלייה של כ-17.4% בהכנסות ו-47% ברווחים, המהווים רווח של כ-62 סנט למניה. ההמלצה של פסגות עומדת על "תשואת יתר" במחיר יעד של 55 דולר למניה - 16% מעל מחירה של המניה בשוק.

גרובר מזכירה את התוכנית האסטרטגית השאפתנית של טבע להכפלת המכירות והרווח בתוך חמש שנים, תוך התמקדות בשווקים גנריים לא מפותחים. גרובר מצביעה על רכישת חברת התרופות הספרדית בנטלי בכ-360 מיליון דולר כדוגמה לצעדים שנקטה טבע בכיוון זה. בנוסף מציינת גרובר כי טבע מתכננת להרחיב את כושר הייצור בצ'כיה, בהונגריה ובאירלנד, בהיקף השקעה של יותר מ-200 מיליון.

תשומת לב מיוחדת מופנית לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון - המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, אשר מכירותיה צמחו ברבעון הראשון של 2008 ב-35%, לשיא של 542 מיליון דולר. חברת טבע נוהגת להציג מדי מספר חודשים מחקרים נוספים שמציגים את יעילות התרופה וגרובר מצטטת כמה מהם. אחד המחקרים מצביע על עליונות הקופקסון בהשוואה לתרופות אחרות, עליונות שמתבטאת בעיכוב המוגבלות הפיסית של החולים שעברו מתרופות אחרות לצריכת קופקסון. מחקר נוסף הראה כי טיפול מוקדם בקופקסון לאחר ההתקף הראשון מקטין במידה משמעותית את הסיכון לפתח את המחלה. גרובר מצטטת את מנהלי טבע ש"טענו מספר פעמים בחודשים האחרונים כי הקופקסון תהפוך לתרופה המובילה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully