וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שנכנס לתעשיית האינטרנט בסין לוקח בחשבון שיש העתקות

אורה קורן

4.5.2008 / 17:15

הקניין הרוחני לא מטופל בסין כמו במדינות אחרות

"בתוכנה מאוד קשה להוכיח העתקות פיראטיות, לכן החלטתי לפני כמה שנים להגביל את מרכז המחקר והפיתוח (מו"פ) שלנו בסין, שיתמקד רק בלוקליזציה של המוצרים. לא בונים שם מוצרים חדשים של ", הוסיף.



מנגד, לדבריו, בהודו מחזיקה קומברס מרכז מו"פ גדול, שם עוסקת החברה גם בפיתוח מוצרים חדשים ללא חשש וללא בעיות העתקה. החיסרון של השוק ההודי הוא בניידות המהנדסים, לכן החברה ממשיכה להחזיק את השוק הסיני. "יש הרבה תחרות בין החברות על המהנדסים בהודו והתחלופה גבוהה. בסין המהנדסים שלי טובים יותר כי הם עובדים כבר שבע, ואפילו עשר שנים. הם יותר יציבים, לא קופצים בין חברות ויש להם רקע אקדמי טוב".



לדבריו, סין אמנם החלה בשנים האחרונות להקפיד יותר בהגנה על קניין רוחני, אולם יידרשו עוד שנים לשינוי התנהגות השוק. "הגנה שצריך לבנות על קניין רוחני בסין, כשחותמים הסכם עם מקומי היא בעייתית, והבעיתיות עולה כשצריך לאכוף את זה", אמר. עם זאת, לדבריו, ככל שסין גדלה, הלחץ עליה מצד מדינות אחרות יגדל בנושא קניין רוחני.



אייל הראל, יו"ר משותף של חברת הביומד סינטק אמר, כי ניכרת התקדמות בסין בעניין קניין רוחני. דוגמה טובה היתה לפני שבועיים כשפורסם, שגוצ'י תבעה חברה שהעתיקה את הלוגו שלה. בית המשפט פסק לטובת גוצ'י.



לפני כמה חודשים תבעה שתי חברות שהעתיקו את הויאגרה. בית המשפט הראשון שדן בתביעה קבע שפייזר טועה. בית משפט שני שבו ערערה החברה קבע שפייזר צודקת. "אני לא אומר שהכל בסדר, אבל יש התקדמות בהגנה על קניין רוחני, שמאפשרת לחברות להרגיש מעט יותר נוח בסין", אמר. עם זאת אישר הראל, כי במוצרים כאביזרי אופנה השוק פרוץ. "את תיקי לואי ויטון ניתן למצוא בכל מקום במחירים נמוכים. אבל אנשים קונים גם בחנויות הרשמיות שלהם", אמר.



ברק פז-טל, מייסד ויו"ר משותף של חברת מייג'וב.קום שהקימה אתרי תעסוקה ונדל"ן בסין ציין, כי מי שנכנס לתעשיית האינטרנט בסין חייב לקחת כנתון, שהשוק פרוץ. "בתעשיית האינטרנט רואים הרבה העתקות מאתרים בארצות הברית ואירופה. יש אתר של פייסבוק מועתק בסין, וגם אתר דומה לשלנו. אנחנו לוקחים את זה כנתון שלא ניתן להימנע מהתופעה", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully