וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות המכס סיכלו נסיון הברחה מסין של 100 אלף יחידות משחת שיניים קולגייט החשודות כמזויפות

הילה רז

4.5.2008 / 17:23

חשד: במשחה חומרים מסוכנים; היבואן שוחרר תחת מגבלות



בית משפט השלום בתל אביב שיחרר היום (ראשון) תחת מגבלות את משה כהן מבת ים, בעלים ומנהל של חברת קוסמוליין, העוסקת ביבוא ובשיווק של מוצרי קוסמטיקה. זאת, בשל חשד להברחת 100 אלף יחידות של משחת שיניים, החשודות כמזויפות והנושאות את שם המותג קולגייט.



מחלקת חקירות מכס ומע"מ בתל אביב מנהלת באחרונה חקירה מסועפת, בחשד להגשת מסמכי יבוא כוזבים לרשויות המכס. זאת, על מנת להבריח לארץ משחות שיניים שמקורן בסין, החשודות כמזויפות ונושאות את שם המותג קולגייט.

חברת קוסמוליין הגישה למכס הצהרה על יבוא מכולה המכילה מברשות שיניים וצעצועים. בבדיקה נתגלו במכולה 100 אלף יחידות של משחות שיניים הנושאות את שם המותג קולגייט שערכן נאמד ב-1.5 מיליון שקל שלא הוצהרו למכס.



על פי החשד של רשות המסים, היבוא נעשה תוך הפרת זכויות בסימן מסחרי רשום וללא היתר ממשרד הבריאות. נמסר כי שימוש במוצרים האמורים מסכן את בריאות הציבור, בשל הרכבים כימיים מסוכנים וחומרים הנושאים זיהום.

לפני כשלושה חודשים נתפס על ידי המכס יבוא קודם, מאותו מקור. בבדיקות מעבדה שנערכו אז נתגלה כי משחות השיניים הכילו בקטריה המייצרת זיהומים שונים ומהווה סכנה מוחשית לשלום הציבור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully