וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת המסחר אינסטינט סבלה מנפילה של 36% ברווח בגלל סגירת השוק עקב התקפות הטרור

דפנה מאור

16.10.2001 / 12:48

מחזורי המסחר במערכת רשמו עלייה במהלך ספטמבר; החברה קיצצה את כוח האדם ב-9% במהלך הרבעון

אינסטינט (סימול INET), מערכת המסחר המקוונת הגדולה בעולם, דיווחה על נפילה של 36% ברווח הרבעוני. הכנסותיה של החברה נפגעו מסגירת השוק בעקבות התקפת הטרור על ארה"ב, והירידה בפעילות בשוק ההון.

אינסטינט, הנמצאת בבעלות רוב של ספקית המידע הפיננסי רויטרס, רשמה רווח של 12.1 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, ירידה של 36% לעומת הרבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה רווח של 8.2 מיליון דולר. תחזיות הרווח צפו 7 סנט למניה, בעקבות אזהרה שהוציאה החברה לאחר הפיגועים בארה"ב.

הכנסות אינסטינט נפלו ב-7.8% ל-320.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. נפח המסחר היומי אמנם רשם עלייה חדה בספטמבר, אולם סגירת השווקים במשך 4 ימי מסחר פגעה בהכנסות החברה. במהלך הרבעון נרשמה עלייה של 7% במספר מניות הנאסד"ק שנסחרו באמצעות אינסטינט, ו-11% במספר מניות בורסת ניו יורק שנסחרו באמצעותה. צמיחה זו היתה איטית מזו של הרבעון השני.

אינסטינט הונפקה במהלך מאי 2001, ונחשבה לסיפור הצלחה, לאחר שהתבלטה בצמיחה מהירה גם על רקע הנפילה בשוק. היא היתה המקור העיקרי לצמיחה עבור רויטרס ברבעון השני, בזכות הגידול בנתח השוק שלה בארה"ב. אינסטינט זקפה את הצמיחה לקוריוז שדווקא פגע בברוקרים אחרים: המעבר לשיטה העשרונית במסחר בוול סטריט. במהלך הרבעון השני טיפלה המערכת ב-10.3% ממחזורי המסחר בשוקי המניות של ארה"ב, לפי נתוני החברה.

במהלך הרבעון השני נרשם גידול של 38% במספר מניות הנאסד"ק שנסחרו במערכת אינסטינט, והמחזור של מניות בורסת ניו יורק הנסחרות בה גדל ב-15%. במהלך אוגוסט ירדו מחזורי המסחר מעט לעומת התקופה המקבילה ב-2000, אולם בספטמבר, כאמור, דיווחה החברה על זינוק בפעילות.

ברבעון השלישי הקטינה אינסטינט את מצבת כוח האדם שלה ב-9%, עקב הירידה בפעילות בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully