וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי בנק הפועלים חזר אל מעל לרף ה-20 מיליארד שקל - אחרי עלייה של 25% מאז אמצע מארס

שרון שפורר

4.5.2008 / 20:03

מניות פועלים השלימו עלייה של כ-12% בשבוע

מאותו רגע ועד היום ירד ערכו של התיק של הבנק בכ-1.1 מיליארד דולר - אבל המשקיעים "הענישו" את המניה בהרבה יותר מכך וחתכו את שווי השוק שלו בקרוב לחצי לכ-15.7 מיליארד שקל.



אנליסטים רבים בשוק אמרו בעקבות הירידות, שמניית פועלים מתומחרת בחסר ביחס לפעילות התפעולית של הבנק, אך הציעו בכל זאת לשמור ממנה מרחק בשל חוסר הוודאות הכלכלית. המשקיעים, כך נראה, שמעו בעצתם וזאת למרות שמכפיל ההון בבנק סבב סביב 1 בלבד.



אלא שבחודש האחרון החלה המניה להתאושש. פועלים עלתה בכ-25% מאז אמצע מארס - ומזה, 12% בשבוע האחרון לבדו מול עלייה של כ-5% בלבד במדד הבנקים. בעקבות מהלך העליות הזה חזר השווי של הבנק אל מעל לרף ה-20 מיליארד שקל. ההתאוששות הזו עזרה לפועלים לצמצם במעט את הפער מול לאומי שעומד כעת על כ-5 מיליארד שקל לטובת לאומי.



אחת הסיבות האפשריות לעליות במניית הבנק החבוט בשבועות האחרונים - עלייה שהוסיפה לשוויו קרוב לכ-5 מיליארד שקל - היא הציפיה של השוק למהלך שינקוט הבנק ושיביא לשיפור בהונו העצמי וביחס הלימות ההון שלו.



מהלך שכזה יכול להיות מכירת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, גיוס הון ממשקיעים כמו שעשה הבנק עם יורק, הנפקת זכויות שבמסגרתה תידרש שרי אריסון להזרים כסף לבנק, מכירת האחזקות בכלל ביטוח. אפשרות נוספת היא מכירת תיק האג"ח מגובה המשכנתאות כאשר הבנק כבר מנהל מגעים בעניין זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully