וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם איירבוס מתמודדת עם עיכובים: הזהירה את לקוחותיה מפני עיכוב נוסף במסירת מטוס ה-A380

סוכנויות הידיעות

4.5.2008 / 20:33

מגזין גרמני: איירבוס לא תעביר את כל המטוסים שהתחייבה למסור ב-2009

לפי הדיווח, שציטט גורמים בתוך איירבוס, החברה תצליח להעביר כמעט את כל 13 מטוסי ה-A380 שהבטיחה למסור השנה ללקוחות, אך בהחלט לא תספיק להעביר את 25 המטוסים שהתחייבה למסור בשנת 2009.



אחד הגורמים הוסיף כי "גם יכולתנו לייצר ארבעה מטוסי A380 בחודש, כפי שתכננו, מוטלת בספק בעתיד הקרוב". עד כה הזמינו יותר מ-17 חברות תעופה 193 יחידות של מטוס הסופרג'מבו החדש של איירבוס.



באוקטובר האחרון העבירה איירבוס, שבבעלות ענקית הציוד הביטחוני הצרפתית-גרמנית EADS, את מטוס ה-A380 הראשון לסינגפור איירליינס. המטוס נמסר בעיכוב של כשנתיים, לאחר שבעיות חיווט שנתגלו במטוסי הסופרג'מבו של איירבוס עיכבו את השקעתם.



העיכוב במסירת האיירבוס הסב הפסדים רבים לאיירבוס ול-EADS וגרם לגלישה של 30% מעבר לתקציב התוכנית, שעמד במקור על 12 מיליארד דולר ועלה לחברה כ-15.6 מיליארד דולר. EADS דיווחה במארס על ההפסד השנתי הראשון שלה זה חמש שנים, בשל העיכובים הקשורים להשקת ה-A380.



גם מתחרתה של איירבוס, בואינג, נאלצה לעכב את מסירתו של מטוס הדרימליינר 787 ללקוחות, על רקע התקדמות איטית בהרכבת המטוס ובעיות חיווט. היום הכחישה בואינג דיווחים בעיתונות הגרמנית לפיהם חל עיכוב נוסף בייצור ה-787, לאחר שבתחילת אפריל הודיעה החברה על עיכוב נוסף - שלישי במספר - בייצור המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully