וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסס"ח: חברות יקרסו בעקבות עליית מחירי המזון

אורה קורן

4.5.2008 / 20:33

העלייה בהוצאות משקי הבית על מזון תהיה בחלקה על חשבון צמצום הרכישות בתחומים אחרים שיפגעו, כגון: הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד לבית

העלייה החריפה במחירי מוצרי המזון צפויה לפגוע לא רק במשקי הבית בישראל, אלא גם בחברות עסקיות במשק הנשענות על ביקושים של השוק המקומי. כך נמסר היום מהחברה לביטוח אשראי הכרוך בסיכוני סחר חוץ (בסס"ח). לדברי כלכלני החברה, העלייה בהוצאות משקי הבית על מזון תהיה בחלקה על חשבון צמצום הרכישות בתחומים אחרים, וכי הצמצום הצפוי בביקושים יפגע בחברות עסקיות וחלקן עלול לקרוס כתוצאה מכך. מניתוח כלכלני הבסס"ח עולה כי עלייה של כ-25% במחירי המזון (ללא ירקות ופירות) המהווים כ-14% מסל הצריכה של משקי הבית בישראל, צפויה לבוא לידי ביטוי בעיקר בהפחתת סעיפי הוצאה אחרים מסל הצריכה המשפחתי, ובירידה מתונה בצבירת החסכונות של משקי הבית. לטענתם, ההוצאה לענף המזון הינה הוצאה קשיחה בהשוואה להוצאות אחרות של משק הבית, ועל כן לא יהיה בה שינוי. להערכת כלכלני בסס"ח, גם בהתחשב בכך שחלק מגידול ההוצאה על מזון יבוא על חשבון החיסכון ושינוי מסוים בסל צריכת המזון, צפויה ירידה בביקושים למוצרים אחרים בשיעור של כ-2.5%. ירידת ביקושים מקומיים בשיעור של כ-2.5% בענפים שאינם ענפי המזון, נחשבת לירידה מהותית.

כלכלני הבסס"ח הוסיפו שירידה כזו עלולה להביא לשחיקת רווחים, ולפגוע בעסקים במגזרים שונים במשק, תוך עלייה ברמת סיכוני האשראי של החברות. להערכתם, הענפים הבולטים שצפויים להיפגע כתוצאה מההשפעה העקיפה של עליית מוצרי המזון הם: הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד לבית (כולל מכשירי חשמל), צורכי משק בית שונים ותיירות. הבסס"ח מבטחת אשראי ב-115 מדינות בהיקף של מעל 12 מיליארד דולר בשנה בעסקות סחר חוץ ובשוק המקומי. השליטה בחברה מוחזקת בחלקים שווים על ידי הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ביטוח חקלאי ויולר הרמס הבינלאומית.

  • עוד באותו נושא:
  • בסס"ח
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully