וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גאידמק: אם יוצע לי - אסכים לכהן כשר; הודיע רשמית על הקמת סיעה חדשה בשיתוף פורשי הגמלאים

הארץ

4.5.2008 / 21:19

הסיעה החדשה תיקרא "צדק לגמלאים" ותקבל מהכנסת מימון מפלגות בסך 2.928 מיליון שקל בשנה



איש העסקים ארקדי גאידמק וחברי הכנסת הפורשים ממפלגת הגמלאים - משה שרוני, אלחנן גלזר, ושרה מרום שלו - הודיעו הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים כי הם מקימים סיעה חדשה בכנסת - "צדק לגמלאים". גאידמק יכהן כיו"ר המפלגה, ואם תיכנס הסיעה לממשלה, ייתכן שחברי הסיעה ידרשו תיק בממשלה עבור גאידמק.



"אני משוכנע שחברי הכנסת של מפלגתנו יכולים להיות בתפקידי שרים חברתיים בממשלה", אמר גאידמק. כשנשאל האם הוא מעוניין בתפקיד של שר התפוצות עבורו, ענה גאידמק, "אני חושב שאני בעל ניסיון. אם תגיע בקשה מצד הממשלה, אני אסכים ואקבל אותה". ח"כ משה שרוני אמר כי הסיעה החדשה תתנגד לירידה מן הגולן ולחלוקת ירושלים.



הפילוג הפתיע את רפי איתן



הפילוג בסיעת הגמלאים הגיע בסוף השבוע לשלב הסופי, לאחר שגלזר ומרום שלו הודיעו על הצטרפותם לח"כ הפורש, משה שרוני, והקמת הסיעה החדשה. מקורבי גלזר סיפרו כי הוא חשש שבשל מצבו של אולמרט ההבטחה למנותו לסגן שר מוטלת בספק ולכן החליט להצטרף לסיעה החדשה, בתמורה להבטחה למקום ריאלי בכנסת הבאה מטעם גאידמק. שרוני, שיכהן כיו"ר הסיעה, הודיע אתמול כי הסיעה החדשה אינה חלק מהקואליציה ו"אם אולמרט רוצה אותנו, שיפתח במו"מ".



התפנית החדשה הפתיעה את יו"ר המפלגה רפי איתן, שהניח כי הצליח למנוע את הפילוג. אתמול תקפו בכירים בגמלאים את גלזר ואמרו כי "היה גרורה של שרוני וכל מה שעניין אותו זה כיסא בכנסת הבאה".



חברי הסיעה החדשה מתכננים להגדיל את כוחה באמצעות גיוס חברי כנסת מסיעות אחרות. המפלגות הראשונות שאליהן יפנו יהיו העבודה וקדימה. גם למפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, מתכוונים חברי הסיעה החדשה לפנות, אך בשלב מאוחר יותר. הח"כים שהוזכרו כמועמדים לגיוס למפלגה החדשה הם יורם מרציאנו מהעבודה ודוד טל ומיכאל נודלמן מקדימה.



244 אלף שקל בחודש



הסיעה החדשה תקבל מהכנסת מימון מפלגות חודשי של 244 אלף שקל - 2.928 מיליון שקל בשנה. כמו כן היא תהיה זכאית למימון של 283 אלף שקל בשנה להעסקת מנהל סיעה. בסך הכל תקבל המפלגה מהכנסת 3.211 מיליון שקלים בשנה. לצד זאת, בתקופת הבחירות תקבל הסיעה החדשה זמן תעמולה רב יותר ממפלגות שאין להן נציגים בכנסת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully