וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וראש אגף החקירות במשטרה: פרטי חקירת אולמרט יפורסמו בהקדם

תומר זרחין

4.5.2008 / 22:30

פירסמו הודעה משותפת: מודעים לצורך הציבור לקבל מידע

"אכן, מצב בו ראש הממשלה מכהן נחקר באזהרה, מבלי שיימסר מידע לציבור ולא בקווים כלליים באשר למהות החשדות, מעורר קושי מבחינה ציבורית ומשפטית חוקתית", נכתב בהודעה.



השלושה ציינו כי הם ימשיכו לעקוב מקרוב אחר התפתחות הדברים מתוך מגמה לאפשר מסירת מידע נוסף לציבור בהקדם, ככל שניתן יהיה לעשות כן מבלי לפגוע בחקירה. את ההודעה המשותפת חותמים השלושה כי "מובן שנוכח הרגישות הברורה ונוכח ההשלכות המשפטיות והציבוריות של החקירה, נעשה מאמץ מיוחד על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר לזרז את הטיפול בנושא ככל הניתן."



כזכור, על פרטי הפרשה החדשה הוטל צו איסור פרסום גורף. מוקדם יותר התייחס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, לאיפול התקשורתי המוחלט והסביר כי הוא הכרחי. "אנחנו במשטרה פועלים כששיקול אחד בלבד נגד עינינו - שיקול החוק ושלטון החוק, טובת החקירה עומדת לפני זכות הציבור לדעת, ואני יודע על מה אני מדבר. יש לתת לצוות החקירה מרחב פעולה".



ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, נחקרה היום בפעם השנייה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). זקן, הנחשבת למקורבת ביותר לאולמרט, נתונה במעצר בית מאז חקירתה הקודמת ביום שלישי שעבר. החקירה ביום שלישי בוצעה תחת אזהרה והיא נוגעת לאותה פרשה בה נחקר אולמרט ביום שישי. צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, נוגע גם לתוכן חקירתה.



שרת החוץ וממלאת מקומו של אולמרט, ציפי לבני, התייחסה הערב לראשונה לחקירה נגד אולמרט. לדבריה, "צריך להמתין ולחכות. הדבר הנכון שאפשר לעשות בשלב הזה הוא לאפשר לגורמי החקירה לבצע את עבודתם." לבני אמרה עוד, כי יש לה אמון מלא אמון מלא בגורמי אכיפת החוק והביעה תקווה שהחקירה תסתיים במהירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully