וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בנתיבי איילון: סמנכ"ל הכספים פוטר, חברת בקרה זרה בדרך

אבי בר-אלי

5.5.2008 / 7:13

נחשפה חריגה של 664 מיליון שקל בהתחייבויות החברה

באחרונה עצר האוצר את תקצובם של כמה פרויקטים של החברה עד הקמתו של מערך בקרה. התקצוב הופסק לאחר שדו"ח ביקורת פנימית גילה כי החברה התחייבה להעביר לגורמים חיצוניים כ-664 מיליון שקל מעבר להרשאה התקציבית שנתן לה משרד התחבורה - חריגה תקציבית המשתווה כמעט למחזור השנתי של החברה.



לפני כחודשיים נחשף בכתבה ב-MarkerWeek כי דירקטוריון החברה מינה את עו"ד אבנר כהן כבודק חיצוני מטעמו לבחינת החריגה הכספית העצומה. מהדו"ח שהוגש לדירקטוריון עלה כי החברה חתמה על חוזים מול קבלנים אף שלא תוקצבו, וכי הנהלת החברה בהווה ובעבר דיווחה באופן חלקי או לא דיווחה כלל על ההתחייבויות לתשלום שעליהן חתמה.



הדו"ח מצא כי שריקי פעל ללא בקרה תקציבית. עוד נמצא כי הערכות מוקדמות לעלותם של פרויקטים לא עודכנו עם התקדמות העבודה, ולשריקי לא היתה תמונה כוללת של היקף החריגה. כהן כינה את התנהלותו של סמנכ"ל הכספים "כושלת", אך הטיל אחריות גם על המנכ"לים של החברה, שי ברס (בהווה) ואריה בר (בעבר) - שהיו אמורים למנוע מן החברה ליטול התחייבויות חסרות כיסוי.



מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "החברה מחפשת ראש מינהל כספים חדש. כמו כן, בכוונת משרד האוצר להצמיד בקרה חיצונית לבדיקת אומדני הפרויקטים בכל החברות העירוניות, וב­נ­תיבי איילון מברכים על כוונה זו ומתארגנים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully