וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית עליבאבא הסינית יורדת ב-4.3% לאחר שמיקרוסופט זנחה את הצעת הרכש עבור יאהו

הדר תדמור

5.5.2008 / 8:53

יאהו היא בעלת המניות הגדולה בעליבאבא

מניית עליבאבא יורדת ב-4.3% בבורסת הונג קונג ל-15.5 דולר הונג קונג . מניית החברה זינקה ב-14% ב-4 בפברואר - היום בו הגישה מיקרוסופט את הצעת הרכש הראשונה עבור יאהו. יאהו היא הבעלים של 39% ממניות חברת האינטרנט הסינית.



מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי היא נסוגה מהצעת הרכש עבור ענקית האינטרנט האמריקאית יאהו, לאחר שהעלתה את ההצעה לכמעט 50 מיליארד דולר. גם הצעה זו של מיקרוסופט נדחתה על ידי דירקטוריון יאהו, בטענה שהיא נמוכה מידי.



בישיבה העלה באלמר את הצעת הרכש, שעמדה על 29.4 דולר למניה, ל-33 דולר למניה, או 47.5 מיליארד דולר. יאנג אמר מבאלמר כי יאהו לא תקבל הצעה הנמוכה מ-37 דולר למניה. בתחילת חודש פברואר היכתה מיקרוסופט את עולם הטכנולוגיה בתדהמה כאשר הגישה הצעת רכש בסך יותר מ-40 מיליארד דולר עבור יאהו, אשר דחתה את ההצעה בטענה כי היא נמוכה מדי.



"משקיעים בחברת עליבאבא החלו למכור את המניה לאחר שהבינו כי החברה הסינית לא תרוויח משיתוף פעולה עם יצרנית התוכנה הגדולה בעולם", כך אמר האנליסט איוואן לי, אנליסט בחברת ההשקעות קים אנג בהונג קונג לסוכנות הידיעות בלומברג.



עליבאבא, חברת האינטרנט הסינית בעלת אתר המסחר המקוון בין עסקים Alibaba.com, רשמה עלייה של 340% ברווחיה בשנה שעברה הודות לפעילות מסחר חזקה באינטרנט. עליבאבא דיווחה על רווח של 967.8 מיליון יואן (136.7 מיליון דולר) בשנת 2007, לעומת 219.93 מיליון יואן ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully