וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,640 מתמחים ייגשו לבחינות לשכת עורכי הדין. לראשונה: הבחינה תיערך בתל אביב

נורית רוט

5.5.2008 / 9:39

המיקום בבנייני האומה בירושלים הקשה על רוב הנבחנים שבאים מאזור תל אביב והמרכז



היום ב-11:00 ייערכו הבחינות ללשכת עורכי הדין, אליהן ייגשו 2,640 מתמחים. הבחינות ייערכו, זו השנה הראשונה, בגני התערוכה בתל אביב, ויימשכו שלוש שעות וחצי.



יו"ר ועדת ההתמחות, עו"ד אורן פרסקי, הסביר את הסיבה להעברת מיקום הבחינות: "המיקום בבנייני האומה בירושלים הקשה על רוב הנבחנים שבאים מאזור תל אביב והמרכז, מבחינת תחבורה, סידורי לינה ועוד. בגני התערוכה התנאים יהיו יותר טובים, ההגעה יותר נוחה, יש חניה בשפע וגם החדרים יהיו יותר טובים. אנו מקווים שזה אכן יקל על מספר גדול של נבחנים".







בבחינות האחרונות בכתב, שהתקיימו באוקטובר 2007, שיעור העוברים בהצלחה (מכלל הנבחנים שניגשו לבחינות בפעם הראשונה) היה הנמוך ביותר מזה שנים - 79%. בבחינות שנערכו לפניהן, במאי 2007, אז ניגשו 2,319 מתמחים לבחינה, שיעור העוברים בהצלחה היה 89%. בבחינות ב-2006 שיעור העוברים בהצלחה היה 84% במועד אוקטובר ו-89% במועד אפריל.



לדברי עו"ד מנשה כהן, מבעלי חברת מחשבות, המתמחה בהכנת מתמחים לבחינות הלשכה, הביקורת שהוטחה בלשכה בעקבות אחוזי הכשלון הגבוהים בבחינות האחרונות תשפיע על הבחינות הנוכחיות. "לא נראה לי שתהיה בחינה מטורפת הפעם. אמנם הלשכה הודיעה במפורש שהיא מעוניינת להקשות את הבחינות ואת הכניסה למקצוע, אבל אני חושב שהביקורת תעשה את שלה. נראה לי שהבחינה לא תהיה קלה כמו שהיה בעבר, אבל מצד שני אני לא רואה אחוזי כישלון כמו בבחינה האחרונה."



לאחר הבחינות האחרונות, ההערכות היו כי התוצאות הנמוכות הן תוצאה מהמשך המגמה של לשכת עורכי הדין ושל העומד בראשה, עו"ד יורי גיא-רון, להקשיח את דרישות הקבלה למקצוע עריכת הדין. יצויין שהוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט בספטמבר האחרון להעלות את ציון המעבר בבחינות מ-65 ל-70 - החלטה שדרושה אישור של שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, כדי שתיכנס לתוקף.



תוצאות הבחינות, כפי שנקבעו על ידי ועדת הבחינות, יפורסמו תשעה ימים מאוחר יותר, ב-14 במאי ב-16:00, באמצעות חיוג למענה הקולי בלשכה או באמצעות הודעת SMS.



התשובות הרשמיות לשאלות, שכפי שנקבעו על ידי ועדת הבחינות, יפורסמו באתר האינטרנט של הלשכה ב-14 במאי ב-12:00. ואולם התוצאות הבלתי רשמיות שמפרסמות החברות שעורכות את קורסי ההכנה לבחינה, כדוגמת מחשבות ופרקטיס, מפורסמות באתריהן כבר שעות אחדות לאחר סיום הבחינות.



הבחינות בעל פה, לאלה מבין המתמחים שעברו בהצלחה את הבחינות בכתב, יערכו ב-18-22 ו-25-26 במאי. טקס קבלת החברים ללשכה לעורכי הדין המאושרים שיעברו גם את הבחינות בעל פה, ייערך ביום שלישי ה-10 ביוני בבנייני האומה בירושלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully