וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריספאן: ארה"ב במצב של מיתון חלוש והיא תישאר כך עד סוף 2008

סוכנויות הידיעות

5.5.2008 / 9:41

גרינספן לבלומברג: "הכלכלה האמריקאית בצמיחה אפסית"

"הכלכלה האמריקאית ללא ספק במצב של נסיגה, עם צמיחה אפסית", אמר גרינספאן בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. ארה"ב רשמה צמיחה של 0.6% בשני הרבעונים האחרונים - הצמיחה האיטית מאז המיתון בארה"ב בשנת 2001. גרינספאן, המשמש יועץ ללקוחות כמו , אמר בנוסף כי מוקדם מידי להצהיר על סופו של מחנק האשראי.



גרינספאן דימה את הכלכלה האמריקאית למשחק משיכת חבל בין עסקים עשירים במזומנים מצד אחד ומוסדות כלכליים המפסידים כספים מאידך. "זהו מצב מאוד לא רגיל. אף אחד מהצדדים בינתיים לא מנצח במאבק", אמר גרינספאן.



גרינספאן ציין כי סטגנציה היא אולי התסריט האופטימי ביותר שכלכלת ארה"ב יכולה לקוות לו במהלך השנה הקרובה, וכי תסריט זה קרוב לוודאי גם יתממש. "זהו ללא ספק התסריט הנדיב ביותר עבור הכלכלה, והוא ממש לא רחוק ממה שכנראה יתרחש במציאות", אמר.



"אנחנו במיתון", סיכם גרינספאן, והוסיף: "אבל זהו מיתון חלוש ביותר ברגע זה. הירידה בתעסוקה לא היתה גדולה כפי שציפינו שתהיה". כלכלת ארה"ב איבדה 20 אלף משרות בחודש אפריל לעומת חודש מארס.



גרינספאן אמר כי כלכלת ארה"ב לא תתחיל להשתקם עד אשר מחירי הבתים יראו סימני יציבות, ויורידו את הלחץ מחברות הפיננסים לבצע מחיקות. "ייתכן שמחירי הבתים יגיעו לרמה הנמוכה ביותר שלהם עד לסוף השנה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully