וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל גביש בכנס סוער: "פריזמה לא נהנית מכך שהעמיתים משלמים מס על הפיצוי שהם מקבלים - זה המדינה לוקחת"

אתי אפללו

5.5.2008 / 10:29

גביש ציין כי הוא אינו מאמין בפרסום תשואות יומי וחודשי; לדעתו עודף המידע רק מבלבל את הצרכנים



יובל גביש מנכ"ל פריזמה הנכנס התייצב הבוקר על הבמה בוועידה השנייה לתכנון פיננסי של בנק הפועלים להרצות על המרוץ אחר התשואות בטווח הקצר בחיסכון לטווח הארוך - נושא המוכר לפריזמה מקרוב. לאחר ההסתבכות בקופת הגמל חרמון, וקרן ההשתלמות תבור בחודש ינואר האחרון, בו בשל מסחר לא מוצלח באופציות מעו"ף על ידי מנהל ההשקעות בן גביזון, הקופות השיגו תשואות שליליות בגובה 8%-.



למרות השעה המוקדמת, הפאנל לא היה מנומנם כלל. הקהל הדליל שהגיע לשמוע את גביש רצה לקבל ממנו תשובות. המצגת המכובדת, שהכין גביש נקטעה על ידי שאלות חוזרות ונשנות מהקהל, ההרצאה הפכה לסשן של שאלות ותשובות וגביש מצא את עצמו תחת התקפה, שאם ניתן לסכמה במשפט, אמרה-"אסור שדבר כזה יקרה".



גביש השיב בסיסמה משלו "פריזמה שינתה את פניה". גביש ציין כי הדו"ח של הכלכלן יוסי בהיר על האירועים שקרו בפריזמה מקובל על משרד האוצר, הבודק ? יוסי בהיר עצמו קיבל "הכשר" מהאוצר, וכעת בפריזמה נמצאים בשלהי ישום המסקנות ותיקון הליקויים. "אנחנו לא מתנהלים כעת בשביל לפצות או לתקן על מה שקרה בינואר, אנחנו מתנהלים בניהול ההשקעות של קופות גמל- להשגת תוצאות לטווח ארוך. עם זאת עשינו מספר שינויים בתוך פריזמה, ואני מאמין שהתוצאות יבואו לידי ביטוי גם בתשואות שנציג במחצית השנייה של השנה" ציין גביש שהותקף לא רק על התשואה החריגה שעשו חרמון ותבור, אלא גם על הביצועים הגרועים שמפגינות חלק גדול מהקופות של פריזמה מתחילת השנה.



גביש ציין כי הוא איננו מאמין בפרסום תשואות יומי וחודשי ולדעתו עודף המידע רק מבלבל את הצרכנים, ופוגע ביכולות ניהול ההשקעות של הקופות. על כך העירו לו בקהל- כי גם בקופת הגמל של עובדי התעשייה האווירית מאמינים ב"הסתרת תשואות" והמשותף הוא כמובן, שגם האחרונה קופה שהסתבכה במסחר באופציות מעו"ף בינואר והציגה תשואות שליליות גבוהות לעמיתים. כמו כן ציינו בקהל, שאם לא היו מפורסמות התשואות, חוסר השקיפות היה מוביל לכך שאולי הכשל לא היה מתגלה. גביש השיב על כך שכמי שהיה בנקאי במשך שנים ארוכות, שקיפות היא בסיס ההתנהלות שלו, ושל פריזמה, והראיה לכך היא השקיפות שנתנו לדו"ח הקשה שהציג הכלכלן יוסי בהיר על ההתנהלות של פריזמה בינואר.



נושא נוסף שעלה מהקהל הוא מערכי הבקרה בפריזמה וועדת ההשקעות שכשלו במילוי תפקידם. על כך השיב גביש "מערכי בקרה וניהול סיכונים היו בפריזמה לפני הכשל אולם הם לא היו במינון הנכון ובמקומות הנכונים. וכעת צערכי הקרה עוברים שינויים וחיזוקים משמעותיים. לבסוף, עלה גם נושא הפיצויים שהעניקה פריזמה לעמיתים בשל אירועי ינואר. גביש הותקף על כך שפריזמה מעניקה פיצויים לעמיתים שעזבו אותה אך בניכוי המס, ולמעשה, משתמשת בעניין המס ככלי להחזיק עמיתים שרוצים לעזוב. "פריזמה רצתה להשאיר את העניין הזה מאחוריה ולהוריד אותו מסדר היום וקבלה תוכנית פיצוי בשביל שכולם יהיו מרוצים.



פריזמה לא נהנת מכך שהעמיתים שעוזבים משלמים מס על הפיצוי, זה תשלום שהמדינה לוקחת. קיבלנו יעוץ מס וזהו כסף שיוצא מהחברה, ולכן יש למסות אותו" ציין גביש. גביש גם התייחס לפריסת התשלום של הפיצוי עד לקייץ 2009 ואמר כי הפריסה נעשית בשל אילוצים תזרימיים של פריזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully