וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייסבוק הסינית" גייסה 430 מיליון דולר

אשר שכטר

5.5.2008 / 11:28

הרשת החברתית הסינית שיאוניי (Xiaonei) גייסה את הסכום לפי שווי של יותר ממיליארד דולר. צפוי להקשות על חדירת רשת פייסבוק לסין

הרשת החברתית הסינית שיאוניי (Xiaonei) הצליחה לגייס 430 מיליון דולר משורה של משקיעים, בהן ענקית האינטרנט והסלולר היפאנית סופטבנק - כך דיווח הבלוג הטכנולוגי VentureBeat. גיוס ההון של הרשת - המכנה את עצמה "פייסבוק הסינית" - עולה על גיוסי הכספים של פייסבוק עד כה וצפוי להקשות על אתר הרשתות החברתיות האמריקאי לחדור לסין. לדברי ג'וזף צ'ן, מנכ"ל חברת האינטרנט הסינית OPI המחזיקה בבעלות על שיאוניי - גיוס הכספים יאפשר לאתר להגביר את מאמצי השיווק שלו. לטענת החברה, שיאוניי הוא אתר הרשתות החברתיות הגדול בסין.

סבב ההשקעות האחרון ב-OPI מייצג נתח של 35% מהחברה - אשר את רובו רכשה סופטבנק. ההשקעה משקפת לשיאוניי שווי של יותר ממיליארד דולר - פחות מהשווי המוערך של פייסבוק העומד על 15 מיליארד דולר - אך עולה על הסכומים שהצליח המתחרה האמריקאי לגייס עד כה. מנכ"ל סופטבנק, מאסאיושי סון, יצטרף למועצת המנהלים של החברה.

עד היום גייסה פייסבוק 378 מיליון דולר משורה של משקיעים - בהם גם מקרן ההון סיכון אקסל פרטנרס שהשקיעה ב-OPI. המיליארדר ההונג קונגי לי קא שינג, האיש העשיר באסיה ובעל ענקית הסלולר האצ'יסון טלקום, השקיע 120 מיליון דולר בנתח של 0.8% בפייסבוק לפי שווי של 15 מיליארד דולר. לפי שווי זה רכשה ענקית התוכנה מיקרוסופט (-0.54% , 29.24) נתח של 1.6% בפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר בשנה שעברה.
בבעלותה של OPI נמצא גם האתר Mop.com - פורטל הבידור הגדול בסין - ו-Donews.com, אחד מאתרי חדשות הטכנולוגיה המובילים במדינה. בסין, בה רוב אתרי הרשתות החברתיות בנויים בפורמט הדומה לזה של מייספייס ומאפשרים יצירת זהויות מזויפות - נחשבת שיאוניי לרשת החברתית המובילה עם 22 מיליון משתמשים רשומים באתר ו-280 מיליון צפיות בחודש מארס.

חברת המחקר BDA צ'יינה דיווחה בשבוע שעבר כי סין עקפה את ארה"ב והפכה לשוק האינטרנט הגדול בעולם - לראשונה בתולדות המדינה. לפי החברה, בחודש פברואר היו בסין 220 מיליון משתמשי אינטרנט - כ-17% מאוכלוסיית המדינה. זאת, לעומת 216 מיליון משתמשי אינטרנט בארה"ב נכון לסוף 2007 - כ-71% מאוכלוסיית המדינה. מנכ"ל BDA, דאנקן קלארק, העריך כי מספרם של משתמשי האינטרנט בסין צמח ל-233 מיליון נכון לסוף מארס.

מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, חשף לראשונה בפברואר את נתוניה הפיננסיים של החברה. פייסבוק נהנתה מהכנסות של 150 מיליון דולר ב-2007, לאחר שזכתה להערכת שווי של 15 מיליארד ממיקרוסופט ומלי. השנה צפויות ההכנסות לצמוח ביותר מ-100% ל-350-300 מיליון דולר, והרווח על בסיס EBITDA (לפי ריבית, מסים, פחת והפחתות) יהיה כ-50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully