וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני העצמאים לשר האוצר: הפחתת המע"מ ב-0.5% - שולית

רננה מור

5.5.2008 / 12:46

לטענתם, צמצום הבירוקרטיה והחסמים לעסקים קטנים ובינוניים הן הסוגיות שצריכות להיכלל בתקציב 2009



לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב) טוענת כי כוונת משרד האוצר להפחית את מע"מ ב-0.5% תהיה בעלת השפעה שולית בלבד על מגזר העצמאים. עו"ד יהודה טלמון, נשיא לה"ב, אמר כי "הפחתה במע"מ בוצעה בעבר ללא הצלחה או תוצאה כלשהיא מבחינת המשק. זה לא מה שיצעיד אותנו קדימה".



בלה"ב טוענים כי צמצום הבירוקרטיה והחסמים לעשיית עסקים וכן הגדלת הנגישות לאשראי לעסקים קטנים ובינוניים הן הסוגיות שצריכות להיכלל בתוכנית התקציב לשנת 2009. "הבירוקרטיה אוכלת כל חלקה טובה", טוען טלמון, "עצמאים רבים בוחרים לפתוח עסקים במזרח אירופה כדי להימנע מהתמודדות עם הבירוקרטיה הישראלית".



בנושא נגישות לאשראי, דורשים בעלי העסקים הקטנים מהאוצר לגבש תוכנית מקיפה למתן ערבות בנקאית והלוואות קטנות לעסקים ועצמאים, במיוחד לאלה הנמצאים בתחילת דרכם.



בנוסף דורשים בלה"ב כי שר האוצר יפעל לקידום הצעות החוק שהוגשו בנושא ביטוח אבטלה לעצמאים. שלוש הצעות חוק בנושא זכאות עצמאים לדמי אבטלה ממתינות לאישור משרד האוצר, כאשר המחלוקת העיקרית היא סביב גובה ההפרשה לדמי האבטלה. בעוד ששכירים מפרישים 0.25%, הרי שבאוצר דורשים כי עצמאים יפרישו 1.15% עבור ביטוח אבטלה. "זה נראה כמו ניסיון של האוצר לגבות עוד מסים ולא ניסיון כן לתמוך בעצמאים", אומר טלמון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully