וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית יאהו נופלת ב-15%

אשר שכטר

5.5.2008 / 21:00

הירידה החדה נובעת מאכזבת השוק מדחיית הצעת הרכש של מיקרוסופט. המנכ"ל המייסד ג'רי יאנג, עשוי לעמוד בפני מרד משקיעים

מניית יאהו נופלת ב-15% במסחר וול סטריט לאחר שחברת האינטרנט דחתה הצעת רכש שקיבלה מענקית התוכנה מיקרוסופט, שמנייתה עולה ב-2.5%.

מנכ"ל ומייסד יאהו, ג'רי יאנג, עשוי לעמוד בפני מרד משקיעים ולאבד את תפקידו לאחר שדחה בסוף השבוע את הצעת הרכש בסך 47.5 מיליארד דולר שהגישה לו מיקרוסופט. בלוג הטכנולוגיה TechCrunch דיווח כי בשל חשש מנפילה חדה במניית החברה מנסה יאהו לסגור עסקה של הרגע האחרון עם גוגל.

לדברי אנליסטים, במידה שתוצאותיה הפיננסיות של יאהו לא יצליחו להפתיע לטובה - צפוי יאנג לעמוד בפני מרד מצד בעלי המניות של יאהו. אלו עשויים לנסות להחליפו כמנכ"ל או לאלצו לשקול מחדש מכירה למיקרוסופט. זאת, במידה שענקית התוכנה תביע שוב עניין ברכישת יאהו לאחר שנסוגה בסוף השבוע מהעסקה. "דחיית ההצעה של מיקרוסופט לוחצת בבירור על יאנג לספק תוצאות שיעלו את הערך עבור בעלי המניות. הרבה מהם הולכים כעת למכור את מניית יאהו משום שהם מבינים כי זה הולך לקחת זמן עד שהמניה תוכל להתאושש מהנפילה הצפויה ולחזור לרמה שבה נסחרה ביום שישי", אמר אנליסט סטנדרד אנד פור'ס סקוט קסלר לסוכנות הידיעות איי.פי.

מניית יאהו זינקה ב-7% בוול סטריט ביום שישי בעקבות דיווח באתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפיו חלה התקדמות במגעים בין יאהו למיקרוסופט. אולם במוצאי שבת הודיעה מיקרוסופט כי היא נסוגה מהצעת הרכש עבור ענקית האינטרנט האמריקאית - לאחר שהעלתה את ההצעה לכמעט 50 מיליארד דולר אך נדחתה על ידי דירקטוריון יאהו בטענה שההצעה עדיין נמוכה מדי.

בלוג הטכנולוגיה המוביל TechCrunch דיווח כי בשל החשש בקרב בכירי יאהו מפני נפילה חדה במניית החברה עם פתיחת המסחר היום, מנסה ענקית האינטרנט לסגור עסקה של הרגע האחרון עם גוגל להעברת פעילות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש של החברה בניסיון להכריז עליה לפני תחילת המסחר. בשבוע שעבר דיווח ה"ג'ורנל" על התקדמות במגעים בין יאהו לגוגל על העברת האחריות לפרסום צמוד החיפוש, לאחר שניסוי משותף עליו הודיעו שתי החברות קודם לכן הניבו תוצאות חיוביות. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי העניין של גוגל בשיתוף פעולה עם יאהו עשוי לפחות כעת - כשמיזוג בין מיקרוסופט ליאהו אינו מאיים על מעמדה הדומיננטי של החברה בשוק החיפושים המקוונים. ההערכה בגוגל היא ששתי החברות המובילות בשוק הפרסום צמוד החיפוש יתקשו מאד לזכות באישור רגולטורי לשיתוף פעולה ביניהן, שיעניק להן יותר מ-50% משוק הפרסום צמוד תוצאות החיפוש.

יאנג עצמו פרסם הלילה בלוג באתר יאהו שבו הוא מתייחס לראשונה לכישלון המגעים עם מיקרוסופט. "13 השבועות האחרונים היו יוצאים מן הכלל ביאהו. פעלנו תחת מיקרוסקופ באופן שכמוהו לא פעלנו בעבר. הוענקה תשומת לב רבה יותר לאסטרטגיה שלנו ולאופן שבו מיישמים אותה. אחדים אפילו תהו האם הצעת הרכש של מיקרוסופט תסיט אותנו ממטרותינו, דווקא בתקופה שבה התחלנו לממש באמת את יעדינו האסטרטגיים - הם לא העריכו נכון את נחישותם של עובדיה המדהימים של יאהו, את הרוח ואת תרבות הניהול של החברה. הרבעון הראשון שלנו היה ככל הנראה אחד מהמרגשים ביותר בתולדותינו במובן של שחרורו מוצרים חדשניים ושירותים. הדבר חיזק את עמדת הדירקטוריון כי הצעת הרכש של מיקרוסופט העריכה בחסר את השווי של המותג הגלובלי הייחודי שלנו.

"עם נסיגת מיקרוסופט נוכל למקד יותר משאבים בהגדלת מעמדנו המוביל בתעשייה והגדלת הערך עבור בעלי המניות. יצאנו מהחוויה הזאת חברה מחוזקת וממוקדת יותר, עם תחושה עזה של מטרה. אנחנו יודעים שהזרקורים יופנו אלינו ויישארו עלינו במשך זמן מה. זה בסדר - יש לנו נתיב ברור ומומנטום שאנו בונים עליו. אף אחד אינו חוגג את התוצאה של שלושת החודשים האחרונים בהם התקיימו המגעים עם מיקרוסופט, אך אנו חיים ועובדים בעולם תחרותי - והרשת רק תהפוך לתחרותית יותר. יישום האסטרטגיה שלנו היא הדבר החשוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully