וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי מט''ח לא צופים שינויים מהותיים בטווח הקצר

TheMarker

5.5.2008 / 13:45

בשבוע האחרון נחלש שער הדולר למול השקל ונכון לסוף שבוע שעבר הוא נסחר על רמה של 3.45

להערכת כלכלני בנק הפועלים, המסחר בדולר בשוק המט''ח הישראלי יושפע גם בתקופה הקרובה מהנעשה בשווקים הבין לאומיים, אך יש לזכור כי רמת השפל שהדולר מצוי בו כעת מקשה על החיזוי.



שער החליפין של השקל מול הדולר מושפע מכוחות מנוגדים. מצד אחד, נראה כי הצמיחה בישראל מאטה (הצמיחה עד היום משכה משקיעים זרים). מצד שני, הדולר צפוי להמשיך להיחלש בעולם וזאת על רקע צפי להפחתת ריבית נוספת בארה''ב למול צפיות להעלאת ריבית בישראל במהלך השנה. דבר זה אף יגביר את הפער בין הריביות בשווקים אלו.



בבנק אגוד סבורים כי טווח המסחר ינוע בין נקודת תמיכה של 3.4 ש''ח לנקודת ההתנגדות קרובה הנמצאת ב-3.486 ש''ח. ירידת השער לרמת 3.377 ואי שבירתו תוסיף יציבות והתחזקות בטווח הקצר. לעומת זאת, שבירת רמה כלפי מטה עלולה להוביל את הדולר להמשך היחלשות שקשה לדעת מתי תסתיים.



בגאון בית השקעות מעריכים כי במידה ומהלך של התחזקות הדולר בעולם ימשיך מול היורו לכיוון יחס 1.5 יהווה הדבר "טריגר" להתחזקות הדולר גם בישראל מול השקל. לפיכך, אנו ההערכה היא כי הדולר יתחזק בחודש הקרוב וייסחר סביב רמות של 3.42-3.55 ש''ח.



להערכת כלכלני בנק לאומי, חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית להשפעות הישירות של משבר האשראי העולמי וכן פער הריביות השורר בין המשק המקומי לזה אמריקאי (לטובת המשק המקומי), צפויים להמשיך ולתמוך במטבע המקומי בטווח הקצר-בינוני. בהמשך, מיצוי מגמת הפחתות הריבית בארה"ב ושינוי כיוון בכלכלה האמריקאית יביאו להתחזקותו של הדולר בעולם, כמו גם אל מול השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully