וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטלים חיידקים: שור אינטרנשיונל גייסה 5 מ' ד' מקרן וואנקה וח.מר תעשיות

גיא גרימלנד

5.5.2008 / 13:49

לחברה טכנולוגיה לקטילת חיידקים ופטריות, שאותה ניתן לשלב בחומרי אריזות מזון, טקסטיל, ציוד רפואי וציוד לטיפול במים



קרן וואנקה קפיטל הובילה סיבוב השקעה של 5 מיליון דולר בחברת שור אינטרנשיונל. עוד השקיעה בחברה בסיבוב גיוס זה קבוצת ח. מר תעשיות אשר השקיעה בה גם בעבר. שור היא חברה הרשומה בהולנד ולה חברת בת ישראלית הממוקמת ברחובות ועוסקת בפיתוח וייצור חומרים אנטימיקרוביים לשימושים תעשייתיים. לחברה טכנולוגיה לקטילת חיידקים ופטריות, שאותה ניתן לשלב בחומרי אריזות מזון, טקסטיל, ציוד רפואי וציוד לטיפול במים. החברה סיימה את שלב הוכחת ההיתכנות והבטיחות של החומרים, ותנצל את ההשקעה להנדסת המוצרים, שילובם בתהליכים תעשייתיים ופיתוח שווקים.



שור הוקמה על ידי שמואל בוקשפן ואורי הלביא, יזמים סדרתיים שהקימו ומכרו בעבר מספר חברות ובהן אופל, אקס-טכנולוגיות וקיילייט פוטוניקס. לטענת היזמים, לטכנולוגיה שהם פיתחו יש יתרונות על פני חומרים המשמשים בתעשייה כיום המבוססים על מתכות כגון כסף ונחושת, בהיותם ידידותיים יותר לסביבה, ואף יעילים וזולים יותר. עם השלמת העסקה, התמנה ד"ר יורם יצחקי למנכ"ל החברה. ד"ר אבי שני, שותף בקרן וואנקה, יצטרף למועצת המנהלים.



אורי הלביא, מיזמי החברה אמר כי "הוכחנו שההבנה החדשה שלנו לגבי מנגנוני החיים של חיידקים מאפשרת פגיעה סלקטיווית בחיידקים ובפטריות מזיקים, הניתנת ליישום באמצעות מגוון רב של חומרים, ויש לה פוטנציאל לפתור בעיות כואבות בתעשיות רבות".



קרן וואנקה היא קרן הון סיכון המתמחה בחברות מיד טק (Mid Tech). הקרן הוקמה על ידי גבי פרל ורונן מלניק. היא גייסה כ-50 מיליון דולר וביצעה עד היום חמש השקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully