וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק העמלות יופעל רק ב-1 ביולי 2008

צבי זרחיה

5.5.2008 / 14:04

כך החליטה הבוקר ועדת הכלכלה שאישרה את פנייתו בעניין של נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר. החוק מצמצם את מספר העמלות הבנקאיות מ-340 ל-70

חוק העמלות יופעל רק ב-1 ביולי 2008 - כך החליטה הבוקר ועדת הכלכלה שאישרה את פנייתו בעניין של נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר. בעד ההחלטה הצביעו הח"כים משה כחלון (ליכוד), אבישי ברוורמן (עבודה) ויצחק וקנין (ש"ס). חוק העמלות שנחקק ביולי 2007 מפחית את מספר העמלות ומגביר את הפיקוח עליהם. לפי החלטת ועדת הכלכלה מלפני חודש, שהתקבלה ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), החוק ייכנס לתוקף ב-5 ביוני 2008.

פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו ביקשו להפעיל את החוק רק ביולי 2008 כפי שתוכנן בעת חקיקת החוק. חזקיהו אמר כי יש להיצמד ללוח הזמנים המקורי. הוא הודיע כי בנק ישראל יבצע קמפיין הסברה ללקוחות על החוק. לדבריו, הרוב הדומם של הלקוחות אינו מבצע "שופינג" בין הבנקים.

חזקיהו הדגיש שהחוק מצמצם את מספר העמלות הבנקאיות מ-340 ל-70. החוק מהווה פוטנציאל למהפכה בעלות השירותים הבנקאיים לצרכן הקמעונאי. החוק יסייע להתגבר על כשל התחרות שקיים בשוק הקמעונאי. חזקיהו הוסיף החוק יגרום לשקיפות רבה ולפשטות ונוסח אחיד לכל העמלות. באמצעותו ניתן יהיה להנהיג תחרות ולהוזיל את המחיר לצרכן - אמר חזקיהו.

מנכ"ל איגוד הבנקים משה פרל אמר כי החוק מחייב את הבנקים בעבודה מורכבת של הערכות פיתוח מערכות מחשוב, ותמחור העמלות. "זוהי מהפכה שדורשת הערכות נכונה על מנת שהשירות שיינתן יענה לדרישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully