וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר הבריטי מציע לאלץ חברות לשלם מסים על רווחים מפעילות בחו"ל

סוכנויות הידיעות

5.5.2008 / 14:46

ענקית הפרסום WPP מאיימת לעזוב את לונדון

WPP, המשלמת מסים בסך 200 מיליון ליש"ט (כ-400 מיליון דולר) מדי שנה למשרד האוצר הבריטי, מסרה ל-BBC כי הצעה לשינוי חוקי מס החברות בבריטניה שתאלץ חברות לשלם מסים על הכנסות שמגיעות מחוץ למדינה יפגעו ברווחיותה של החברה.



משרד האוצר הבריטי טוען כי שינויים מוצעים נוספים במדיניות המס יקזזו את ההפסדים שירשמו החברות בעקבות המהלך.



"אם הצעדים יאושרו וייושמו, נשקול ברצינות את היתרונות ואת החסרונות של העברת המטה שלנו", אמר מנכ"ל WPP, סר מרטין סורל, בראיון ל-BBC. "מדובר בסכומי כסף מאד מאד משמעותיים", אמר סורל, שהוסיף כי יישום השינויים המוצעים יוסיפו מיליוני ליש"ט לחשבונות המס השנתיים של WPP.



נציגיהם של ארגוני תעשיינים בריטיים שנפגשו לאחרונה עם ראש הממשלה גורדון בראון ועם שר האוצר אליסטר דרלינג, הביעו גם הם חששות דומים לאלו שהועלו על ידי WPP. סורל העריך כי במידה ויאושרו ההצעות, עשויים עסקים בינלאומיים רבים להעביר את מרכז פעילותן מבריטניה. "הופתעתי ממספר החברות, חלקן לקוחות שלנו, ששקלו מהלך שכזה", אמר סורל.



יצרנית התרופות הבריטית שייר (Shire) הודיעה בחודש שעבר על כוונתה להעביר את מקום מושבה לאירלנד, במטרה לקצץ את הוצאות המס של החברה מ-28% ל-12.5% מתקציבה. ממשלת בריטניה ספגה לאחרונה ביקורת מצד חברות רבות בנוגע לשינויים מתכוננים במדיניות המס של המדינה, שבין היתר יאלצו חברות לשלם מס על עובדים זרים המשלמים כבר מסים למדינות אחרות.



"ההצעות יפגעו בתדמיתה של לונדון כמרכז פיננסי. מדובר במהלכים שיהפכו את בריטניה לפחות תחרותית, ובהתחשב בעלייה בכוחו של המזרח הם יהפכו ליותר ויותר מכריעים", אמר סורל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully