וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיתון: מדינות ארה"ב משחררות אסירים במטרה לקצץ בהוצאות הקשורות לכליאתם

סוכנויות הידיעות

5.5.2008 / 16:04

מדינות ארה"ב מוציאות יותר ממיליארד דולר בשנה על כליאת אסירים

לפי הדיווח, מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, הציעה לאחרונה לשחרר 22 אלף עבריינים, שהורשעו בעבירות לא-אלימות או מיניות - עשרים חודשים לפני מועד השחרור המתוכנן שלהם. מטרתת ההצעה להקל על הצפיפות בבתי הסוהר ולחסוך לקופת המדינה כ-1.1 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. כמו כן, הציע שוורנצגר לשחרר את האסירים על תנאי ללא פיקוח, ובכך לחסוך למדינת קליפורניה את ההוצאות הקשורות בהעסקת קציני מבחן.



מחוקקים בפרובידנס, שבמדינת רוד איילנד, אישרו בשבוע שעבר הרחבה של חוקי השחרור המוקדם במדינה, כך שיותר אסירים המרצים תקופות מאסר קצרות יחסית ישוחררו. החקיקה החדשה, שתציב יותר אסירים משוחררים תחת פיקוח לאחר שחרורם מהכלא, צפויה לחסוך לקופת רוד איילנד כ-8 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות.



בקנטאקי, הסכימו המחוקקים להתיר לעבריינים, שהורשעו בפשעים לא אלימים לרצות עד ל-180 יום מתקופת מאסרם בבית, ואישרו תקנות המקלות על האסירים לצבור נקודות זכות על התנהגות טובה. הצעד עשוי לחסוך לקופת המדינה, העומדת בפני גירעון תקציבי של 900 מיליון דולר בשנתיים האחרונות, כ-30 מיליון דולר בשנה.



במיסיסיפי, בה גדלה אוכלוסיית האסירים ב-100% ב-12 השנים האחרונות ל-22.6 אלף, חתם המושל, היילי ברבור, על שני חוקים חדשים הצפויים לצמצם אותה: לפי אחת מההצעות, מספר עבריינים שהורשעו בעבירות לא-אלימות ישוחררו לאחר שריצו 25% בלבד מתקופת מאסרם, ולפי ההצעה השנייה ישוחררו חלק מהאסירים הסובלים ממחלות סופניות.



"מדובר בצרכים תקציביים שמניעים את השינוי הזה. השאלה היא האם אתם רוצים לבנות יותר בתי כלא, או יותר מוסדות אקדמיים? אם אתה מושל היום בארה"ב, זאת הבחירה שעומדת בפניך", אמר מארק מאוור, מנהל הארגון סנטנסינג פרוג'קט, התומך בענישה קלה יותר, ל"וושינגטון פוסט".



לפי סקר שערכה הוועדה הלאומית של המחוקקים במדינות ארה"ב (NCSL), מצבן הכלכלי של מדינות רבות בארה"ב החמיר בשנה האחרונה, עד שהוא הידרדר לידי מיתון, ללא קשר לשאלה האם כלכלת ארה"ב כולה גלשה למיתון בעקבות המשבר המתמשך בשוק הדיור. נכון לאמצע חודש אפריל, דיווחו 16 מדינות ופורטו ריקו על גירעונות תקציביים, על רקע ירידה בהכנסות שבהן תקציבן תלוי, ובשנה הפיסקלית הבאה צפויות 23 מדינות ופורטו ריקו לדווח על גירעונות תקציביים כוללים של 26 מיליארד דולר.



במארס פירסם מרכז המחקר פיו (Pew) מחק לפיו ההוצאות של 50 מדינות ארה"ב על כליאת אסירים בתחומן זינקו ליותר מ-49 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת פחות מ11 מיליארד דולר בשנת 87', והן צפויות לנסוק ל-75 מיליארד דולר עד שנת 2011.



13 מדינות בארה"ב מוציאות מדי שנה יותר ממיליארד דולר על כליאת אסירים. הוצאות הכליאה של ארבע מדינות - מישיגן, קונטיקט, ורמונט ואורגון - עולות על הוצאותיהן על השכלה גבוהה. קליפורניה, העומדת בפני גירעון תקציבי של 16 מיליארד דולר, הוציאה בשנה שעברה סכום שיא של 8.8 מיליארד דולר על כליאת אסירים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully