וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: האווירה החיובית מתגברת - המעו"ף עולה ב-2.4%; פרטנר עולה ב-5.1%

אילן מוסנאים

16.10.2001 / 14:50

מחזור המסחר בינוני - 195 מיליון שקל; עליות חדות במניות קבוצת אי.די.בי, במניות הדואליות ובמניות הפיננסים; אגיס עולה ב-2.6%; לנתוני המסחר בבורסה

עליות השערים שנרשמו במהלך הבוקר בבורסה הולכות ומתגברות בשעות הצהריים המאוחרות, והמדדים המובילים נסחרים כעת בעליות חדות ותוך מחזור בינוני של 195 מיליון שקל.

מדד המעו"ף נסחר בשעה זו בעליות של 2.43% לרמה של 392.67 נקודות, ומדד תל אביב 100 עולה כעת ב-1.89% לרמה של 377.97 נקודות. התל-טק נסחר בעליות מתונות יותר של 0.75%.

לדברי מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, המשקיעים בבורסה נהנים היום מההשפעה החיובית של מדד ספטמבר שפורסם אתמול, והיה נמוך מן התחזיות באופן משמעותי, ובשל המגמה החיובית במסחר בבורסות אירופה והאופטימיות שמשתקפת מהחוזים על הנאסד"ק.

עם זאת, דרור הדגיש את הפער שנפתח בין מדד המעו"ף לבין מדד תל אביב 100, שמלמד על כך שעיקר הכסף זורם אל המניות הכבדות. לדברי דרור, הדבר מלמד על כך שהחששות בשוק מפני תיקון בנאסד"ק, או מפני אירועי טרור נוספים ברחבי העולם, הינם עדיין חזקים, והמשקיעים מעדיפים להיכנס אל המניות הנזילות, שבעת הצורך הם יוכלו לצאת מהן בקלות יחסית.

האוצר ינפיק את בנק לאומי דרך הבורסה

מניית בזק עולה ב-0.7% במחזור חריג של 22 מיליון שקל - השני בבורסה. המניה מתאוששת לאחר שבפתיחת המסחר נרשמו בה גלי מכירות של משקיעים זרים, שהפילו אותה ביותר מ-1% במחזורים גבוהים.

מניית בנק לאומי עולה בשעה זו ב-0.9% במחזור של 14 מיליון שקל. המניה סבלה אתמול מלחץ של מוכרים וירדה ב-1.2%, לאחר שמשרד האוצר מסר כי בכוונתו לזרז את תהליך הפרטת הבנק דרך הבורסה. בשלב זה חלוקות הדעות בשוק לגבי השאלה האם המהלך צפוי לתמוך במחיר המניה (על רקע מאבקים על גרעין השליטה בבנק), או ללחוץ אותה כלפי מטה, לנוכח היצע המניות העצום.

שאר מניות סקטור הבנקים נסחרות במגמה חיובית, כאשר מניית בנק הפועלים מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 24 מיליון שקל - ונסחרת בעלייה של 2.6%, מניית בנק דיסקונט עולה ב-2.4% ומניית בנק המזרחי מטפסת ב-2.3%.

מי שצפויים להגדיל את החזקותיהם בבנק לאומי הם שלמה אליהו, שמחזיק כעת ב-9.04% ממניות הבנק, ומגדל ביטוח , שמחזיקה ב-9.67% מהון המניות של לאומי. מגדל רושמת כעת עליות של 1.3% במחזור של 5.5 מיליון שקל. באופן כללי, נראה כי סקטור הביטוח מתאושש מהמכה שחטף בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר בניו יורק ובבירה וושינגטון, וגם מניית כלל ביטוח נהנית הבוקר מעליות - בשיעור של 2.5%.

סאיטקס יורדת עקב החשש מאזהרת רווח

מניית ריטליקס רושמת בשעה זו עלייה של 2.7% במחזור של 1 מיליון שקל. החברה, שפתחה הבוקר את המסחר עם פער ארביטראז' חיובי של 3.5%, עלתה אתמול ב-1% לאחר שמסרה הודעת הרגעה בנוגע לתוצאותיה ברבעון השלישי ובשנת 2001 כולה.

מניות ארביטראז' נוספות בולטות בעליות שערים, כאשר מניית כור מטפסת ב-1.7%, מניית אלרון עולה ב-2.7% ומניית פרטנר מתחזקת ב-5.1% במחזור של 3 מיליון שקל. לעומתן, בולטת בשעה זו מניית סאיטקס עם ירידה של 4%.

סאיטקס רשמה אתמול ירידות של 5.1% על רקע הערכות כי היא שוקלת לפרסם אזהרת רווח, בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה החברה המוחזקת (27%) קריאו סאיטקס. בנוסף, ייתכן שהירידות ביומיים האחרונים משקפות גם את תגובת המשקיעים לפיצוץ המגעים למיזוג בין סאיטקס ויז'ן ונור מקרופרינטרס .

גם מניות קבוצת אי.די.בי מצטרפות ל"חגיגה" בבורסה ונסחרות בעליית שערים של יותר מ-3%, כאשר מניית אי.די.בי אחזקות עולה ב-4% ואי.די.בי פיתוח עולה ב-4.2%. מניות החברות הבנות דסק"ש וכלל תעשיות עולות ב-4.1% ו-3.1%, בהתאמה.

מניית אגיס ממשיכה במומנטום החיובי של התקופה האחרונה ועולה בעוד 2.6%, במחזור של 2.3 מיליון שקל. החברה נהנית בתקופה האחרונה מעליות נאות, ככל הנראה על רקע החשש מחזרה לימי "מלחמת המפרץ" שעשויים להגביר את הביקוש למוצריה, וכן לנוכח ביקורת ה-FDA שמתקיימת בימים אלו במפעלי החברה הבת קליי פארק בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully