וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בריח הגישה בקשה דחופה לצו הקפאת ההליכים נגדה

הילה רז

5.5.2008 / 16:31

לקבוצה חובות של 164 מיליון שקל המקשים על המשך פעילותה. במקביל הגישו בנק לאומי והבינלאומי בקשה למינוי כונס נכסים לקבוצה

קבוצת רב בריח הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה דחופה לצו הקפאת ההליכים נגדה. לקבוצה חובות לבנקים בסך 84 מיליון שקל. חובות לרשויות המס וביטוח לאומי בסך 6 מיליון שקל וחובות לנושים בלתי מובטחים בסך 74 מיליון שקל. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, נקלעה באחרונה רב בריח לחובות עתק המקשים על המשך פעילותה.

במקביל, הגישו בנק לאומי והבנק הבינלאומי בקשה סותרת למינוי כונס נכסים זמני לקבוצה, במסגרתה נתבקש בית המשפט המחוזי בתל אביב למנות את עו"ד רונן מטרי ככונס נכסים זמני של החברה בשל שיעבודים שיצרה רב בריח לטובת בנק לאומי והבינלאומי הראשון.

בבקשה שהוגשה במעמד צד אחד, מבקשת הקבוצה כי בית המשפט יוציא צו ל-30 יום שבמהלכם לא ניתן יהיה להמשיך או לפתוח בהליכים משפטיים נגד הקבוצה ולא ינקטו הליכים למימוש השעבודים, הערבויות או הליכי הגבייה ללא אישור בית המשפט. בנוסף, מבקשת החברה למנות את עו"ד דן פרידמן כנאמן לחברה, שיטול את סמכויות הניהול מהנהלת החברה ויבדוק אפשרות להכנת תוכנית הבראה והסדר נושים של החברה. מהבקשה שהוגשה על ידי עו"ד מישל אוחיון ושי בייזר, עולה כי קבוצת רב בריח פועלת בשני תחומים עיקריים והם דלתות ומוצרי ביטחון ומוצרי הגנה לרכב. מוצרי החברה והמותג רב בריח, פלדלת וזכויות ב"דמות השרירית" בתחום הדלתות והרכב מוערכים בבקשה בשווי של כ-100 מיליון שקל. מהבקשה עולה כי קבוצת רב בריח מעסיקה באופן ישיר כ-350 עובדים ומספקת פרנסה ותעסוקה לכ-650 עובדים נוספים מתקינים, מפיצים ונותני שירותים שונים. בבקשה מסבירה הקבוצה כי היא מצויה במצוקה כלכלית תזרימית קשה המאיימת על פעילותה כעסק חי. מצוקה זו נובעת מכשל ניהולי וארגוני מתמשך, מעליה תלולה במחירי הפלדה והפח שהחלה ב-2004, מצניחת שער הדולר, מעלויות מימון כבדות ביותר והחזר הלוואות ענק בסכום של כ-18 מיליון שקל. הקבוצה מציינת כי בימים האחרונים לא כובדו על ידי הבנקים 23 המחאות של הקבוצה וכן הוראות קבע בסכום של כ-800 אלף שקל. מצב המונע את המשך פעילותה ללא הגנת בית המשפט. במקביל, מציינת החברה כי סיימה את שנת 2007 ללא הפסד.

קבוצת רב בריח נוסדה ב-1973. בשנת 1990 הונפקה בבורסה לניירות ערך חברת מולטי לוק, לשעבר רב בריח, שריכזה את כל פעילות הקבוצה. ב-2001 רכש אורי בחרי את השליטה בקבוצה וכיום הוא בעלים של 91% מהקבוצה ומכהן כמנכ"ל הקבוצה. על פי הבקשה, שילמה הקבוצה לעובדיה את משכורתיהם עד חודש מארס כולל, ועבור חודש אפריל חייבת החברה לעובדיה שכר בעלות של כ-2.4 מיליון שקל.

לבנק לאומי חובות מובטחים בגובה 33 מיליון שקל. לבנק הבינלאומי הראשון חייבת הקבוצה 30 מיליון שקל. סכום החוב המובטח לבנק הפועלים עומד על כ-9 מיליון שקל. לבנק דיסקונט חייבת הקבוצה 8 מיליון שקל. לכל הבנקים הללו חתם אורי בחרי על ערבות אישית בלתי מוגבלת בסכום. לבנק מזרחי טפחות חייבת הקבוצה כ-2 מיליון שקל. בנוסף, מציינת החברה כי חברות הליסינג ומימון רכב, דולב, פריים ליס, ליסקאר רם שיעבדו את הרכבים בליסינג. החובות לרשויות המסים, לביטוח לאומי ולקופות גמל עומדים על כ-6 מיליון שקל והחובות לנושים בלתי מובטחים עומדים על כ-74 מיליון שקל, מתוכם כ-17 מיליון שקל חוב של הקבוצה לאברהם בחרי בגין הלוואות גישור.חובות החברה לאורי בחרי, בעל השליטה, מסתכמים בכ-40 מיליון שקל. על פי הבקשה, שיעבד בחרי את ביתו בניסיון למנוע את קריסת החברה. הנכס המהותי מצוין כמוניטין שלה, שהוערך בכ-93 מיליון שקל.

רב בריח מציינת כי היא מנהלת מגעים עם מספר משקיעים המעוניינים להשקיע בקבוצה סכומים ניכרים ובנוסף ניתנה הסכמתו של חגי שפר, מנכ"ל כרומגן, לכהן כמנכ"ל החברה. (פש"ר 8251108)

  • עוד באותו נושא:
  • רב בריח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully