וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי קסל, מנהל מחלקת השקעות באנליסט: השקעה כדאית על פי באפט - "עסק שכל אידיוט יכול לנהל"

יעל פולק

5.5.2008 / 17:13

קסל: "אי אפשר לקנות חברות טובות מאוד בזול"



רפי קסל, מנהל מחלקת השקעות בחברת אנליסט, אמר היום בהרצאה על תפיסת ההשקעות על פי וורן באפט, כי "בניגוד להשקעות לא סחירות, בשוק ההון יש מחיר לעסק בכל יום מחדש. אם נבחן חברה פשוטה כמו גב ים, שמחזיקה בבניינים ומשכירה אותם - יש התקדמות איטית של 10% בכל שנה".



לעומת זאת, קובע קסל, "שוק ההון מתנהג כמו רכבת הרים - מושפע מאיומי טרור ובועות טכנולוגיה, מעניק הזדמנויות לקנות את העסק בחצי מחיר ולעתים מעניק הזדמנות למכור את העסק במחיר גבוה פי שתיים. צריך לנצל את המנגנון שמציע מחיר כל יום לטובתו האישית של המשקיע".



בתיק האחזקות של חברת ברקשייר האת'וואי מוחזקות, בין היתר, מניות , , חברות ביטוח וביטוח משנה, עיתונות, חברות ריהוט, חברות בניין וחברות קמעונות. "השוק, כמו אלוהים, עוזר למי שעוזר לעצמו".



קסל הסביר כי "באפט לא מאמין בגישה המסורתית של גיוון תיק ההשקעות על מנת להנמיך סיכון ספציפי. בראייתו, יש להתמקד בעסקים ובתחומים ספציפיים בהם מבין המשקיע. באפט טוען כי גיוון הוא הגנה מפני בורות. אם אדם מבין בתחום בו הוא משקיע, הצורך בגיוון יורד באופן דרסטי".



"לדברי באפט, לקנות מנייה זה בעצם לרכוש חלק מהעסק, לא נייר", אמר קסל. "יש לבדוק את הנתונים הרלוונטיים להחלטת ההשקעה ולא להתייחס בהכרח לנתוני מאקרו. יש חשיבות לקניית עסקים שמתקדמים. לדוגמה, מי שקנה את ו וסבל מירידת מחירים בתקופה מסוימת, החזיר את ההשקעה לטווח הארוך. אם מישהו קנה עסק לא טוב, או שהרווחיות שלו בירידה, לדוגמה דלתא גליל שצריכה להתחרות בסינים, עשה עסק לא טוב, לא משנה כמה זול היה מחיר הקנייה".



"באפט הבין שבעולם המודרני אי אפשר לקנות חברות טובות מאוד בזול. לכן, כשקנה את קוקה קולה, עשה זאת במכפיל 23. את ישקר קנה במכפיל קרוב ל-15", ציין קסל.



"התנהגות בהשקעות צריכה להיות מונעת ממידע, ניתוח ומשמעת עצמית ולא מרגשות או ניתוחים", אמר. "באפט הוא משקיע אסטרטגי, סובלני המשקיע לטווחי זמן ארוכים. הוא מאמין ומדגיש כי הבסיס להשקעה נכונה הוא הסתמכות על מידע, ניתוח כלכלי נכון של הערך הפנימי של החברה ומשמעת עצמית בהתנהגות בשוק. לטענתו, התנהגות המונעת מרגשות או ניחושים - סופה להביא לכישלון ההשקעה".



"באפט מאמין שאסור לשאיפות ניהוליות של מנהלי החברה לבוא על חשבון בעלי המניות", ציין קסל. "לדבריו, כדאי לרכוש מנייה של עסק שכל אידיוט יכול לנהל. עסק שבנוי על יכולת ספציפית של מנהל או יזם יהיה שווה פחות בטווח הארוך, ולכן יש להשקיע בעסק שהכוח שלו מאפשר לו להתקדם בלי קשר למי מנהל אותו".



"דוגמאות לחברות ישראליות כאלו הן אסם והראל ביטוח, שהיו קטנות מאוד בעבר וצמחו" פירט קסל. "יש לבחון את ביצועי החברה לאורך זמן, להבטיח כי יש לה חובות מעטים, שהחברה היא בעלת רווח ורווחיות גדולים וגדלים ולבחון את חומרי הגלם עליהם נשענים מוצרי החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully