וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר השירותים בארה"ב יצא ממיתון: לאחר 3 חודשי ירידה - התאוששות מפתיעה בפעילות באפריל

נמרוד הלפרן

5.5.2008 / 18:25

מדד ISM עלה ל-52 לעומת 49.6 במארס

תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 49.1 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.



נתוני מגזר השירותים החיוביים באים בהמשך לנתונים מעודדים במגזר שפורסמו בשבוע שעבר. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור של ISM נותר ללא שינוי באפריל ברמה של 48.6, לעומת תחזית הכלכלנים לירידה לרמה של 48.



מדדי ISM מצטרפים לנתוני מקרו מעודדים נוספים שפורסמו בשבוע, ואשר חיזקו את ההערכות כי כלכלת ארה"ב לא צפויה לשקוע במיתון עמוק, אם בכלל.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 0.6%. כך מסר בשבוע שעבר משרד המסחר האמריקאי. הצמיחה בתוצר נותרה ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של 2007 והיתה מעל לתחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 0.4%.



שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש אפריל פחות משרות מהצפוי ושיעור האבטלה ירד במפתיע. כך מסר בשבוע שעבר משרד העבודה האמריקאי. שוק התעסוקה איבד 20 אלף משרות בחודש שעבר - הרבה פחות מתחזיות הכלכלנים לירידה של 75 אלף משרות. עם זאת, היה זה החודש הרביעי ברציפות בו נרשמה ירידה במספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי. שיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע לרמה של 5% לעומת 5.1% בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה בשיעור האבטלה לרמה של 5.2%.



הבנק הפדרלי הוריד בשבוע שעבר את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004 - ואותת כי ייתכן שסדרת הורדות הריבית בה פתח בסתיו שעבר הגיעה לסיומה.



מאז ספטמבר ביצע הבנק הפדרלי שבע הורדות ריבית, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3.25%. זאת, בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully