וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "כל מי שמגיע הביתה מאוחר - הבעיה היא לא במקום העבודה אלא בבית"

אורן מג'ר

5.5.2008 / 18:40

הדברים נאמרו בפאנל שנושאו "ניהול למצויינות"

בפאנל, שנושאו "ניהול למצויינות" שנערך היום בבית חיל האוויר בהרצליה, השתתפו דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, גזי קפלן - מנכ"ל נסטלה-אסם, אבי גבאי - מנכ"ל בזק, מקסין פסברג - מנכ"ל אינטל ישראל, אפי רוזנהוייז - מנכ"ל שופרסל ודוד קמיניץ - מנכ"ל הוט.



הפאנל סיפק הצצה לתרבות הניהול האנושי בכמה מהחברות הגדולות במשק וליחס של המנכ"לים לתחום. "חברת אינטל היא חברה מאוד שטוחה עם שתי שכבות ניהול", סיפרה מקסין פסברג - מנכ"לית אינטל ישראל, שנבחרה כמקום העבודה הטוב ביותר בסקר שערך מגזין TheMarker בשיתוף BDICoface. עוד הוסיפה כי בחברה יש "סה"כ 150 מנהלים, ואני מכירה את כולם, ונדרשת גם לדעת מי האנשים החשובים בחייהם". על השאלה כיצד יוצרים מקום עבודה מבוקש שנעים לעבוד בו וכיצד מגשרים על הפער בין הציפיות של העובדים לצרכי המערכת, עונה פסברג כי באינטל מבוצע תהליך הערכת עובדים תקופתי: "תהליך הערכת העובדים נחלק לשניים: במה העובדים יכולים להתפתח בשנה הקרובה, ומשוב המכונה "אופקים" - להסתכל קדימה מה העובד רוצה לעשות בעוד 5 או עשר שנים".



ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, הציע נייר לקמוס פשוט לבדוק את ההרגשה לגבי מקום העבודה: "מה אתם חש במוצאי שבת? האם יש תחושה של כיף לקראת שבוע חדש או נכנסים לבאסה ודיכאון?" בנוסף, תיאר ימין את ה"אני מאמין" שלו לגבי תפקידו של המנכ"ל: "מדבר סהרה בקיץ - 50 מעלות ביום ומינוס בלילה. בטוסקנה לעומת זאת באביב - הכל ירוק, יש מים, יין טוב, הציפורים מצייצות. התפקיד שלנו כמנהלים הוא ליצור את טוסקנה ולא את מדבר סהרה".



בהמשך הפאנל דנו המשתתפים בטשטוש הגבולות בין החיים הפרטיים למקום העבודה. בעוד ימין צידד בגמישות, כלומר, עבודה מהבית וטיפול בעניינים אישיים במשרד, הרי דוד קמיניץ מנכ"ל HOT התנגד, לדבריו: "כל אחד צריך את השקט, להפריד, לא להתחבר למחשב בבית, לא לדבר בסלולרי, לשמור שבת", סיכם והוסיף: "אני צריך את הזמן לעצמי. כל אחד מהעובדים רוצה את זמן לעצמו ולא לקבל טלפון ממני באחת עשרה בלילה". פסברג כקמיניץ, תומכת גם היא בהפרדה. לטענתה מדובר בעניין של שליטה ובחירה, "תוכל לדבר איתי בטלפון בדיבורית בדרך הביתה, וזהו", אמרה והוסיפה: "אצלנו עובדים שבע כפול עשרים וארבע. וקשה להקפיד עם מנהלים על הפרדה. בנק השעות אף פעם לא מאופס".



לסיכום, פרש כל מנכ"ל את ה"אני מאמין" הניהולי שלו, רוזהויז אמר כי "אני מנהל שאוהב את מה שהוא עושה. אוהב את העובדים ולא ישמעו אותי מדבר בגסות רוח לעובדים". לפי קמיניץ, הוא "מנהל ששואף לעמוד בכל המשימות והאתגרים ומבין שלא יכול לעשות את זה לבד ותלוי באנשים. לעולם לא הוליך שולל עובדים ולא אסתיר מהם מידע". מקסין הכריזה ש"לעולם לא אבטיח משהו שאיני יכולה לקיים". לפי גבאי הוא "מנהל שרוצה לרגש את העובדים. אם הוא מתרגש (כמו לקוח) יש לו מה לספר. אני לא מאמין בלפסול רעיונות חדשים. קודם כל תפרגן". קפלן: "שאלה מסובכת לקיבוצניק. מי שירצה לעבוד אצלנו שיבוא לעבוד באהבה, כמו הסלטים שלנו. לעולם לא אשקר לאף גורם שאני בא איתו במגע", ולסיכום אמר ימין ימין: "שהעובדים לא יהיו מבואסים במוצאי שבת. אני מנהל שרוצה שהעובדים ירגישו בעל ערך. לא אקח את עצמי יותר מדי ברצינות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully