וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשכנתאות ResCap של סרברוס מתקרבת לפשיטת רגל: הזהירה כי לא תצליח לפרוע חובותיה

נמרוד הלפרן

5.5.2008 / 19:39

נדרשת לשלם 600 מיליון דולר עד סוף יוני

ResCap, חברת המשכנתאות השמינית בגודלה בארה"ב, החלה היום בביצוע התוכנית, שבמסגרתה מציעה החברה לבעלי אג"ח שהנפיקה, סכום של 100-80 סנט על הדולר עבור דחיית מועד פירעון או קנייה חוזרת של אג"ח בסך 14 מיליארד דולר.



"קיימת סכנה משמעותית שלא נוכל לעמוד בתשלומי ריבית על חובות, ולא נוכל להמשיך לעמוד בתנאים להעמדת קווי אשראי לרשותנו, וכי נגיע למצב נזילות שלילי ביוני 2008", נאמר במסמכים שהגישה ResCap היום לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). "גם במקרה שנצליח לבצע את התוכנית לדחיית מועד פירעון אג"ח, עדיין ידרשו לנו מזומנים נוספים בסך 600 מיליון דולר עד ה-30 ביוני, כדי לעמוד בדרישות הנזילות ובתנאי מימון האשראי", נכתב במסמכים.



ResCap הודיעה בשבוע שעבר כי תערוך השבוע מכרז במסגרתו תציע 100-80 סנט על הדולר לבעלי אג"ח אשר יסכימו להחליף את האג"ח שבידם באג"ח בעלות מועד פירעון מאוחר יותר. במסגרת המהלך, יוצע לבעלי אג"ח בסך 12.8 מיליארד דולר, להחליף אג"ח שמועד הפירעון שלהן בשנים 2008 ו-2009 באג"ח חדשות לפירעון בשנת 2010, ואג"ח לפירעון בשנים 2015-2010 באג"ח לפירעון בשנת 2015.



לצורך מימון הארגון מחדש של חובותיה, ביקשה ResCap מהחברה האם GMAC להעמיד לרשותה קווי אשראי בסך 3.5 מיליארד דולר. GMAC - הזרוע הפיננסית לשעבר של ענקית הרכב בה רכשה בשנת 2006 סרברוס נתח של 51% תמורת 14 מיליארד דולר - כבר הזרימה יותר מ-2 מיליארד דולר ל-ResCap, ולפני פחות מחודש העמידה קו אשראי חדש בסך 750 מיליון דולר לרשות חטיבת המשכנתאות הדואבת.



ResCap רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד של 859 מיליון דולר - הפסד רבעוני שישי ברציפות. במהלך שישה הרבעונים האחרונים רשמה החברה הפסדים מצטברים של 5.3 מיליארד דולר.



"הם היו חייבים לעשות משהו", אמר בסוף השבוע מיקרו מיקליץ', מנהל תיקי השקעות בחברת Fifth Third Asset Management, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הם פשוט מנסים לדחות את מועד הפירעון של החובות, ובכך לדחות כל אפשרות לפשיטת רגל. זה רק מוכיח כמה הם היו קרובים להגשת בקשה לפשיטת רגל".



GMAC דיווחה בתחילת השבוע כי הפסדיה ברבעון הראשון כמעט הוכפלו על רקע גידול במספר הלקוחות המפגרים בתשלומים להחזר משכנתאות, והזהירה כי ייתכן שלא תחזור לרווחיות עד אמצע שנת 2009. החברה רשמה ברבעון הפסד של 589 מיליון דולר לעומת הפסד של 305 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



GMAC רשמה בשנה שעברה הפסד של 2.3 מיליארד דולר בעקבות הפסדים כבדים בסך 4.3 מיליארד דולר שרשמה חטיבת ResCap לאחר שלווים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתאות. בתחילת השבוע, עלו תהיות לגבי מידת הצלחתה העסקית של רכישה אחרת שביצעה סרברוס - של יצרנית המכוניות קרייזלר.



יצרנית המכונית הגרמנית דיימלר פירסמה בשבוע שעבר דו"חות רבעוניים אשר מהם השתמע כי קרייזלר, אשר בה ממשיכה להחזיק דיימלר מניות מיעוט לאחר מכירת השליטה לסרברוס, רשמה ברבעון הרביעי הפסד תפעולי של 1.71 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר).



קרייזלר האמריקאית פירסמה בתגובה הודעה בה טענה כי בהתאם לכללים החשבונאים המקובלים בארה"ב רשמה בשנת 2007 תוצאות כספיות אשר היו טובות באופן ניכר מתוצאותיה כפי שהשתמעו מדו"חות כספיים שפירסמה דיימלר. בהודעה שפירסמה קרייזלר, טענה החברה כי דו"חות של דיימלר, אשר דווחו בהתאם לכללים החשבונאיים הבינלאומיים, אינם משקפים את תוצאותיה האמיתיות של קרייזלר.



סרברוס רכשה בקיץ שעבר נתח של 80.1% מהחברה מדיימלר בעסקה בשווי 7.4 מיליארד דולר - ולקחה על עצמה חובות בסך 18 מיליארד דולר, כך לפי הערכות.



סרברוס, שהוקמה על ידי סטיבן פיינברג ב-1992, ידועה בתשואות הגבוהות שלה בעסקות ממולחות שרקמה וביכולתה לנצל פריחה בשווקים. לחברה תיק השקעות מגוון מאוד, והיא מתמחה ברכישת חברות מתקשות, בארגונן מחדש, בשיפור תוצאותיהן ובמכירתן.



עם זאת, בשנה החולפת נאלצה סרברוס להיפרד מכמה השקעות לא מוצלחות במחירי הפסד על מנת לצמצם את הפסדיה. חברת משכנתאות הסאבפריים, Aegis, שהיתה בשליטת סרברוס, הודיעה בחודש אוגוסט על פשיטת רגל.



באוקטובר מכרה סרברוס בהפסד את יצרנית חומר האיטום לכלי רכב, GDX, לחברת ההשקעה הפרטית וינצ'רץ' קפיטל. לפני שנה מכרה סרברוס ב-124 מיליון דולר את נכסי גלובל הום פרודקטס - חברה שנוצרה משלוש חברות כלים לבית שרכשה סרברוס ב-310 מיליון דולר ב-2004 - לאחר שגלובל הגישה בקשה לפשיטת רגל.



עסקות אחרות כלל לא הושלמו. סרברוס חזרה בה מהצעת רכש עבור חברת השכרת הציוד יונייטד רנטלס תמורת 4 מיליארד דולר. גם הצעת רכש עבור חטיבת משכנתאות הסאבפריים של H&R בלוק בסך מיליארד דולר לא התממשה על רקע קריסת שוק המשכנתאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully